Beste Simca liefhebbers,
Ik stel mijzelf hierbij graag voor. Mijn naam is Jouke JS (bouwjaar 1963) en in het dagelijks leven werkzaam in de financiële sector. Het had weinig gescheeld of ik was in de auto sector aan de slag gegaan.
Mijn opa was sinds 1933 garagist en is in de 60-er jaren Simca dealer (Vlaardingen en Schiedam) geworden (na de oorlog vond hij Opel, Ford, BMW maar niks...). Als kleine jongen opgegroeid in de garage en nadat mijn vader het bedrijf voorzette in de 70-er jaren, heb ik nog geholpen als manusje van alles in het magazijn, folderen, showroom, autopoetser etc. etc. Herinneringen aan de luxe 1500 Station van mijn opa, de niet startende 900 van mijn moeder, daarna thuis de snelle 1100 TI, de velours Chrysler 2 Litre, Sunbeam TI, de Bagheera, 1308 GT, Horizon SX. Mijn eerste illegale rijlessen eind 1978 en 1979 in de Rallye 2 van mijn moeder. Zelf nog veel rond gereden in een 1100 Fourgonette met dikke wielen, en zwaailicht. Bij de introductie van de Horizon nog op bezoek geweest in Poissy. Een mooie tijd. Na de overgang naar Talbot is het bedrijf uiteindelijk nog een tijdje Nissan en Saab dealer geweest maar uiteindelijk was er in de 80-er jaren geen houden meer aan en is het bedrijf ter zielen gegaan. Mijn huidige auto hobby is voornamelijk Italiaans maar toch zou ik nog graag zo'n 1000 Rallye 2 (of 3) op de kop willen tikken. Wie weet, vind ik hier wel wat. Gegroet, Jouke.