Simca Rancho

Vragen. Hier helpen wij elkaar met tips en adviezen.

Moderator: Paul1100

Simca Rancho

Berichtdoor GuyH » 08 aug 2020 10:05

Goeiemorgen allemaal,

Gisteren heb ik voor het eerst sinds m’n aankoop in november gereden met m’n Rancho.
M’n garage liep alleen tegen iets aan waarvan hij (nog) niet weet wat het is, en dat is dat ik m’n rempedaal aardig moet indrukken om te remmen. De remmen werken wel gewoon.
Hij zei dat het misschien de hoofd rem cilinder kan zijn, dat daar een rubbertje niet werkt?
Heeft iemand dit euvel ook wel eens gehad en weet wat het misschien kan zijn?

En verder, weet iemand misschien of er op de vloer aan de bestuurderskant een kap o.i.d van origine ligt? Op dit moment ligt er een elektriciteitskabel los op de vloer. Deze loopt verder naar achteren. Zie bijgevoegde foto ter verduidelijking.

Alvast bedankt!
Bijlagen
F0645C9D-BA1A-4C06-9B47-C9B9CBF5DD9F.jpeg
GuyH

Re: Simca Rancho

Berichtdoor muddy bandit » 09 aug 2020 10:23

Lastig te zeggen zonder verdere gegevens over de remwerking op de afzonderlijke wielen.
Kan zijn dat de rembekrachtiger niet werkt, kan een probleem in de hoofdremcilinder zijn of in de remdrukregelaar (zit boven de achteras), kan ook zijn dat de remslangen inwendig vergomd zijn.
De rembekrachtiger kun je simpel testen: rempedaal ingedrukt houden en dan starten... als die werkt voel je het rempedaal iets zakken als de motor is gestart.
Vergomde remslangen/verstopte leidingen/remdrukregelaar kun je controleren door het remsysteem te ontluchten (wel even 100 kg lading achter in de auto leggen zodat de remdrukregelaar daar ook geheel open staat en het dopje van het reservoir openen), als het goed is moet tijdens het ontluchten de remvloeistof gewoon uit de ontluchtingsnippels druppelen zonder het rempedaal te gebruiken.

Die kabels horen aan beide kanten onder een aluminium profiel te zitten (links de kabelboom en rechts de antennekabel), die profielen ontbreken bij jou.
Ik heb wel foto's van hoe het er uit hoort te zien, maar die kan ik hier helaas niet plaatsen want de uploader van dit forum kan nog steeds geen moderne foto's verwerken.
Als je mij je mailadres even geeft dan kan ik je die foto wel sturen.
(forumbeheer: wanneer ga je die instellingen eindelijk eens een keer veranderen? :evil: :evil: )
muddy bandit

Berichtdoor GuyH » 09 aug 2020 11:01

Ontzettend bedankt voor je reactie!

Ik heb je een PB gestuurd
GuyH

Berichtdoor muddy bandit » 09 aug 2020 18:13

Geen dank, heb je de foto's per mail terug gestuurd.... en als er nog verdere vragen zijn weet je mij via die weg nu ook te vinden. ;)
muddy bandit

Keer terug naar Technische vragen en ook over Simca