Het koppelingspedaal zakt weg en je kunt dan niet meer schakelen. Omdat de hulpcilinder niet lekt moet het de hoofdkoppelingcilinder zijn. Deze zit onder de motorkap tegen het schutbod geschroefd.
Om deze cilinder te repareren moet hij er even af. Eerst het vloeistofvaatje leegmaken, dan de leiding eraf schroeven en als laatste de twee moertjes losdraaien. Het is sleutel 11 en het schroefdraad is M7 dus laat de moertjes niet vallen want het is niet makkelijk om ze nieuw te kopen.
Achter op de cilinder zit een borgveer. Als je deze verwijderd is er eerst een vulplaatje en dan komt de zuiger eruit. Als laatste zit er nog een veer in. De rubbertjes kun je makkelijk met een kleine schroevendraaier eraf halen en vervolgens vervangen door nieuwe. De montage is in omgekeerde volgorde. Even de leiding ontluchten en de koppeling doet het weer. Hier nog een foto van het oude rubbertje en het onderdeel nummer. Hiermee kan een automaterialenzaak ze bestellen. Kosten ongeveer 5 euro per rubbertje en er zitten er twee in.
Paul