Hallo allemaal,
Is er iemand die mij advies kan geven over het volgende probleem:
Nadat ik vorig jaar mijn drukgroep en koppelingsplaat heb vervangen van mijn 1000tje heb ik een tijdje goed kunnen rijden. Een tijdje.... daar is het bij gebleven. Vanmorgen wilde ik hem weer pakken om een ritje mee te maken en nadat ik hem gestart had wilde ik hem in de versnelling zetten. Je weet wel, koppeling intrappen en in zijn 1e versnelling zoals menigeen zijn auto in gang zet. Maar niet bij mij!
Koppeling intrappen wilde wel maar de versnellingspook in de versnelling zetten ho maar. De tandjes werden mooi gepoetst laten we maar zeggen, ze gingen mooi langs elkaar heen.
Na inspectie kan ik niet veel bijzonders vinden. De beweging van het intrappen van de koppeling wordt ook gezien op de cilinder van de drukgroep bovenop de versnellingsbak. Die heb ik enigszins strakker op de vork versteld want misschien dat hij hem dan wat beter pakt maar ook dat bracht geen soelaas. Kan het de koppelingscilinder zijn? Deze is wel wat vochtig maar lekt niet en het reservoir is goed gevuld. Mijn idee is wel dat als de koppelingscilinder niet meer goed werkt de beweging van de koppelingspedaal ook niet gezien wordt op de cilinder of zie ik dat verkeerd?
Hopelijk dat iemands idee uitkomst kan bieden zodat ik hem toch nog even kan rijden dit jaar voordat hij weer onder dak gaat. Het is thans nog goed weer voor de ritjes.
Bij voorbaat dank, Martijn