Dag allemaal,
Ik heb onlangs de verdeelkap, rotor en contactpunten vervangen van mijn Spaanse Simca 1200 (model 1100).
Van te voren had ik de stand van de stroomverdeler gemarkeerd ten opzichte van het motorblok, en hem precies op die stand terug gemonteerd, na hem schoon gemaakt te hebben.
Nu start hij echter niet meer. De startmotor draait rondt, de rotor ook, maar de motor springt niet aan.
De afstand tussen de contactpunten "op de nok" is iets meer dan 0.40 mm, zoals het voorheen ook was.
Heb het ondertussen ook geprobeerd met de originele verdeelkap, maar hij start nog steeds niet.
Het moet iets kleins zijn, maar ik heb geen idee wat, dus alle suggesties zijn welkom.
Sowieso heb ik -als beginnend sleutelaar- de volgende vragen:
1) Hoe kan ik checken of er stroom van de bobine naar de stroomverdeler gaat?
2) Wat is de beste manier om te checken of de bougies stroom krijgen?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ik de benzinetoevoer moet onderbreken, omdat ie anders kan verzuipen.
Klopt dit? Hoe kan ik dan het beste de benzinetoevoer onderbreken?
Moet/kan ik trouwens alle vier de bougies er tegelijkertijd uit draaien om te checken of ze stroom krijgen, of maakt dit niet uit?
3) Waarvoor dient de condensator?
Groeten,
Ivar