Hallo allen,
Omdat mijn vraag niet direct verband houdt met het merk Simca, stel ik m'n vraag even in dit gedeelte.
Ik vroeg me af of jullie nog passie's voor andere automerken hebben, of dat allemaal om de Simca's draait.
Zelf ben ik namelijk naast eigenaar van een Simca 1000-1301S ook de trotse eigenaar van een groene Renault 16 uit 1970 en sinds kort een Renault Kangoo II uit 2009.
Franse auto's hebben me altijd geboeid, vooral Renault en sinds enige jaren dus Simca. Die interesse heeft vooral met mijn jeugd te maken. Mijn vader had destijds ook een Renault 16, waarin we veel van mijn jeugdjaren rond hebben gereden. Uit pure nostalgie ben ik daarom ongeveer sinds 2003 actief op zoek gegaan naar een mooi exemplaar van een Renault 16. Hoewel ik er hard naar gezocht heb, ben ik een jaar later per toeval op een groene uitvoering uit 1970 gestuit. Het kan raar lopen! Er hoefde, op de gebruikelijke pijnpunten van de Renault 16, niet eens zo veel meer aan te gebeuren.
Voor dagelijks gebruik rijd ik sinds enige tijd in een Renault Kangoo. Het is er een uit 2009, dus een van de tweede lichting (versie II). Deze auto heb ik puur uit praktische overwegingen gekozen. Doordeweeks moet ik regelmatig veel bagage vervoeren en daar leent deze auto zich echt voor. Vooral de zee aan ruimte was letterlijk een openbaring. Eerder heb ik namelijk enkele stationwagens gehad, maar die komen niet in de buurt met de mogelijkheden die de Kangoo biedt. In tegenstelling tot de Renault 16 en de Simca heb ik deze dus niet met het hart, maar met het hoofd gekozen. Zo heb ik simpelweg op deze site het aanbod goed in de gaten gehouden en ben ik voor een mooie donkerblauwe uitvoering op diesel gegaan. Op deze manier kun je bij het zoeken naar de juiste auto heel makkelijk je voorkeuren aangeven en zo heb ik vervolgens de Kangoo gevonden die bij me past. Ook het in contact komen met de verkoper verliep prettig. Natuurlijk is een Kangoo misschien wat spartaanser dan bijvoorbeeld een Laguna- of Megane station, maar mij hoor je niet klagen!
Sinds ongeveer 4 jaar is er bij mij ook een grote interesse in Simca's gegroeid. Bij meerdere handelaren ben ik langs gegaan om gewoon eens te kijken naar een Simca, niet eens zozeer met de gedachte om er eigenaar van te worden. Maar zoals ik in mijn voorstelbericht op dit forum al zei, heb ik een jaar geleden de knoop doorgehakt en heb ik een Simca 1000-1301S op de kop getikt. Tot op heden ben ik zeer tevreden en heb ik veel plezier in het sleutelen aan de Simca.
Verder bezoek ik regelmatig Renault-gerelateerde evenementen, zoals die enkele door de vereniging Club d'Ancienne Renault georganiseerd worden. Simca-evenementen heb ik tot op heden nog niet bijgewoond, maar daar hoop ik snel verandering in te brengen.
Zo, dat is wel weer genoeg van mijn kant! Het lijkt me leuk om ook van jullie te horen bij welke (andere) automerken jullie interesse ligt en hoe jullie daarbij gekomen zijn.
Wie weet duiken er opvallende overeenkomsten en verschillen op!
Mochten er mensen met vergelijkbare interesses zijn als ik, kom ik graag in contact!