simca fiat motorblok

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

simca fiat motorblok

Berichtdoor simfiat » 25 maart 2016 16:44

simca-fiat Beste mensen, Ik heb een Simca-Fiat (simca 8-1100 ?) motorblok. Op het motorblok staat een nummer wat bij de fabricage werd mee gegoten. De plaats waar dit nummer staat is exact b'oven het blokje waarop bij andere motorblocs een ingeslagen motornummer staat. Bij dit blok staat hier geen nummer en voor zover ik kan zien is hier geen nummer vanaf gevijld. Het mee ingegoten nummer is : " SIMCA 1980 ". Kan dit cijfer staan voor het blok nummer 1980 van een grotere serie? Ik heb vrij veel documentatie over de Fiat Simca en Simca 8-110/1200. Wie kan mij hierover meer informatie geven?
bedankt, simfiat
simfiat

Re: simca fiat motorblok

Berichtdoor simfiat » 28 maart 2016 16:19

FIAT-SIMCA / 8-1100? blok: Als aanvulling een correctie op mijn vorig berichtje het volgende:
De eerder verstrekte gegevens waren niet correct doorgegevn. Sorry mensen. Het nummer wat meegegoten is in het blok moest zijn SIMCA 168 C. De "C" is erg onduidelijk dus mogelijk staat daar toch iets anders. Ik heb veel Simca 8-1100/1200 documentatie maar hierover heb ik niets gelezen. Waar staat deze code voor? Wie kan mij verder helpen? bedankt, simfiat
simfiat

Keer terug naar Overige