orginaliteitsprijs Het Loo

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

orginaliteitsprijs Het Loo

Berichtdoor Hansranch » 26 jun 2012 22:26

Hallo Ik mis het bericht van maandag 25 juni in de Telegraaf dat ons clublid Reymond Bronts met zijn oranje Simca 1000 uit 1976 de Orginaliteitsprijs heeft gewonnen in de tuinen van Het Loo. :D

[img][IMG]http://img7.imageshack.us/img7/3550/hetloo061.th.jpg[/img][/img]
Hansranch

Re: orginaliteitsprijs Het Loo

Berichtdoor reus » 08 jul 2012 11:03

Kijk, dat zijn leuke berichten Misschien kan Raymond er wat over berichten????
Het club-gevoel wordt groter als iedereen een bijdrage, op welke manier dan ook, levert
reus

Berichtdoor Hansranch » 06 sep 2012 12:05

En dat heeft hij inmiddels gedaan door middel van een heel leuk stukje in het clubblad!
Extra reden om lid te worden met je Simca of Talbot
Hansranch

Berichtdoor simcarno » 10 sep 2012 11:30

Ik zag in een autoblad (dacht onschatbare klassieker) ook een foto van deze 1000 staan.
Als 1000 liefhebber zag ik gelijk al een aantal dingen wat niet klopte.
Origineel zaten er immers geen wit gelakte velgen onder en zaten er ook geen "gazelle" stickers op de voorschermen van de eenvoudigere types.
Kortom ik vond het een beetje een aanfluiting aan deze 1000 de orginaliteitsprijs uit te keren.... of waren de anderen nog minder origineel?

Leuk dat je het hier meldt overigens
simcarno

Berichtdoor Hansranch » 11 sep 2012 08:59

Ik heb de auto niet gezien maar een foto kan geen kwaad dan kunnen we daar over oordelen.
Ik denk wel dat voor een jury erg moeilijk is te zien of er niet originele toevoegingen zijn aangebracht, anderzijds mag je wel enig nivo verwachten van een jury.
Ik weet niet wat de criteria zijn maar een auto wordt op een breed gebied, dus van de lak tot kilometer stand beoordeeld.
Weet iemand hier iets van?
Hansranch

Berichtdoor simcarno » 18 sep 2012 14:20

foto gevonden op ut net:

Afbeelding

en bijbehorende tekst:

In de tuinen van Paleis Het Loo in Apeldoorn werd afgelopen weekeinde alweer de 10e editie van het stijlvolle Concours d’Elégance georganiseerd. Voor de autoliefhebber is het klassiekerfestijn een groot feest
Met de Winnaar heeft Het Concours d’elegance Paleis Het Loo een winnaar voldaan Internationale allure. Door de algehele Kwaliteit van de Inschrijvingen was het voor de jury geen gemakkelijke taak om een winnaar te roepen. De klasse Winnaars waren alleen van Zeer Hoge Kwaliteit.

De hoofdprijs gerestaureerd ging naar een Triumph TR3A uit 1959. De andere hoofdprijs ging en met ook nog een hoge waarding voor de Simca 1000 uit 1976, want die wist de prijs Most Original op zijn naam te schrijven. Wat inhoud meeste originele nog rijdende oldtimer in Nederland.

Van de ruim 400 deelnemers die aan het evenement deelnamen vanuit nationale en internationale kringen had de 9-koppige jury uit de autowereld er een heel kluif uit de erkenningen goed toe te bedelen.

De Simca zal voor het eerst worden tentoongesteld in volle glorie op de Oldtimerdag in Appelscha weer worden tentoongesteld aan het publiek. Enkele keren op de dag zal de eigenaar er een verhaal vertellen over de aankoop, het bezit en de uiteindelijk prrijs van mooiste ongerestaureerde Oldtimer van Nederland.
Bijlagen
34hc8cz.jpg
34hc8cz.jpg (68.99 KiB) 788 keer bekeken
simcarno

Keer terug naar Overige