bed matra rancho

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

bed matra rancho

Berichtdoor rubain » 06 aug 2015 13:51

Hallo allemaal!

Zoals jullie al weten ben ik nu de trotse eigenaar van een afgewerkte Rancho 8-)
Ik ben er vorig weekend mee op reis geweest naar cap gris nez, en om het volledig af te maken zou het handig geweest zijn als ik dus de bed-optie gehad.
Toen ik de Rancho kocht zat er een dubbele plooibare plank in de koffer, maar nu vroeg ik mij af of dit gelijkaardig is aan de bed-optie? Iemand een idee? Muddy of Chrtistian?

Afbeelding

Alvast bedankt!

Groeten,

Ruben
rubain

Re: bed matra rancho

Berichtdoor muddy bandit » 06 aug 2015 22:52

Nee, is niet gelijkwaardig.
Het bed bestaat uit 2 grote platen die middels een railsysteem over elkaar heen kunnen schuiven als de achterbank plat gelegd is.
Elke plaat heeft de afmeting van de bagageruimte, de onderste is vast gemonteerd en de bovenste schuift middels dat railsysteem naar de B-stijl waarin deze met 2 pennen vast gezet kan worden.

Als ik jou was zou ik gewoon de bestaande opklapbare planken aanhouden, het bed is namelijk niet opklapbaar of even simpel te demonteren.
Het bed beperkt je laadmogelijkheden dus aanzienlijk, je moet daarmee al aardig slangenmens spelen om iets te kunnen pakken wat tegen de achterbank aan ligt.
En verder... een koepeltentje opzetten gaat nog sneller als een Rancho-bed uitklappen. :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor rubain » 07 aug 2015 12:48

haha muddy toch, je bent me er eentje hoor, ik geloof dat je een encyclopedie bent wat betreft de Rancho :lol: werkelijk ongelooflijk! :shock:
maar wel superfijn uiteraard 8-)
nja, ik vond die hoedenplank nogal vreemd, die is zo zwaar verstevigd en het lijkt me allemaal origineel, alleen ben ik deze nog nergens tegengekomen bij andere Rancho's nog bij de opties, ik heb thuis nog van HB Pièces destijds een "cache bagage" gekocht, maar dat is gewoon een soepele bache, dus ergens hoopte ik dat die hoedenplank een onderdeel was van het originele bed :roll:
Ik heb al mooie constructies gezien van kampeer rancho's, maar voor de moment zal het dus het koepeltentje worden :lol:
rubain

Berichtdoor muddy bandit » 08 aug 2015 00:01

Je had van je oude Rancho zo een caravan kunnen maken. :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor Paul1100 » 08 aug 2015 09:46

Dat is altijd leuk om te zien. Een aanhanger van hetzelfde merk.
Bijlagen
x01.jpg
x02.JPG
Paul1100

Berichtdoor rubain » 08 aug 2015 15:01

inderdaad dat zijn mooie alternatieven om te gaan kamperen 8-)
Al vind ik deze ook wel leuk :mrgreen:

Afbeelding

Of misschien de goedkopere variant :mrgreen:

Afbeelding
rubain

Berichtdoor muddy bandit » 08 aug 2015 19:59

Die daktenten vind ik maar niets.
Uit ervaring weet ik dat na een heel gezellige avond het al knap lastig is om er in te komen, en het eruit kruipen de volgende ochtend verloopt ook niet geheel pijnloos.
muddy bandit

Re[url=https://flic.kr/p/o1XySZ][img]https://f: bed matra ra

Berichtdoor Découvrable » 08 aug 2015 22:39

Voor diegene die toch geïnteresseerd zijn in het Rancho bed heb ik hieronder enkele detail foto's geplaatst:

Er liggen hier twee matrassen op elkaar: een dik en een dun. Het dunne komt op de achterste plank (bij de achterklep), de dikste matras op de voorste plank (bij de voorstoelen). Dit vanwege het hoogte verschil van de planken wat door de dikte van de matrassen weer op gelijke hoogte komt. Tja die Fransen konden het wel uitdenken...
Afbeelding

De onderste plank schuif je naar voren:
Afbeelding

De bevestiging:
Afbeelding

De pinnen in de b-stijl
Afbeelding

Het klopt wat Muddy aangeeft: Het bed beperkt je laadmogelijkheden dus aanzienlijk, je moet daarmee al aardig slangenmens spelen om iets te kunnen pakken wat tegen de achterbank aan ligt, dus een tentje is iets praktischer.
Het bed er even uit schroeven is ook geen alternatief omdat het een aardig karwei is..
Découvrable

Berichtdoor Paul1100 » 22 aug 2015 19:51

Hier dan een Rancho als aanhanger.

Afbeelding
Paul1100

Keer terug naar Overige