Transport van je oude Simca

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

Transport van je oude Simca

Berichtdoor MartinG » 21 jun 2015 12:20

image-2015-06-21 (7).jpg

Even een klein stukje over het ophalen van mijn Simca.
Dit moest zo goedkoop mogelijk, maar ook veilig en volgens de regeltjes. Aan de kant gezet worden en niet door mogen rijden zag ik niet zitten.
Een autoambulance huren is knap duur, dus maar eens kijken naar een aanhanger.
Helaas zijn de meeste zo zwaar (lettend op laadvermogen, waar de politie dus ook naar kijkt) dat ze niet achter mijn bultrug (Megane Scenic 1.9 TDI diesel) mogen.
Daarnaast heb ik geen E rijbewijs.
Oplossing: een aanhanger voor brommobielen. Een enkelassertje met een totaal max gewicht van 1350 kg en een laag eigen gewicht waardoor mijn Aronde er net op mocht.
De aanhanger gehuurd in Dordrecht bij DUDO, slechts 30 euro voor een hele dag. Hele goede service daar ook.
Door deze aanhanger was het max draagvermogen van auto en aanhanger net 3500 kg, en het werkelijke treingewicht ook.
Moest wel de meeste reserveonderdelen uit de auto halen. Deels in de bultrug gelegd maar de rest maar even achtergelaten, waaronder een complete vooras.

Zo van Ridderkerk naar Stellendam gereden, auto gelost (met bloed zweet en tranen) en daarna mijn eigen aanhangertje op de Dudo aanhanger geladen.
Naar Dort gereden, aanhanger ingeleverd (zet daar maar neer, verder was alles goed) en met mijn eigen karretje terug naar Ridderkerk. Daar de bultrug en de aanhanger propvol geladen en weer naar huis.
Was een lange dag, maar alles liep(letterlijk) op rolletjes. Het voordeel van een enkele as is dat de aanhanger veel makkelijker achteruit te manouvreren is.
De Renault trok zich niks aan van de 350 duizend km die al op het klokje staan en sleepte alles met gemak heen en weer. Ondanks het best wel hoge trekgewicht met een verbruik van 1 op 15.
Dudo is makkelijk te vinden op internet en net zo makkelijk in RL, lekker ver van het centrum, dicht bij de rijksweg.
MartinG

Keer terug naar Overige