Vakantie in Frankrijk

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

Vakantie in Frankrijk

Berichtdoor henk » 17 aug 2014 20:07

Zo, onze vakantie in Frankrijk zit er weer op. 2 Weekjes genieten van het Franse platteland op een kleine gezellige camping. Tijdens de uitstapjes goed rondkijken of er toevallig nog Simca's op de weg of ergens op een erf te zien waren. Helaas....geen enkele Simca, tot op de laatste dag dat we een uitstapje maakten. toen kwamen we een 1100 tegen, zo op het eerste gezicht in goede staat. Helaas zat deze in druk verkeer op de andere weghelft en reed dus de tegengestelde richting in, was dus snel weer uit beeld. Op een rommelmarkt kwamen we nog wel enkele modellen tegen. onder andere een rode 1500 van Jouef. Ik had al een blauwe, maar kon de rode niet laten staan. Verder nog een lichtbruine Aronde uit de strip Blake en Mortimer. Op de terugreis naar huis zag ik in een vitrine bij een tanstation een aantal imitatie tinnen modelletjes staan. Toen ik goed keek zag ik er diverse Simca's bij staan. Ik heb er 6 gekocht, ze zijn niet super gedetailleerd, maar gewoon heel leuke hebbedingetjes 8-) .

Verder hebben we nog een ansichtkaart gekocht van een oude Simca garage. Het bleek te gaan om garage Bernard in Chateaulin. Het pand staat er nog steeds aan de Quai Robert Alba. Zie de foto's. Ik heb dit toen ik thuis kwam meteen even opgezocht. Destijds heette de straat nog Avenue de Quimper, volgens een oud dealerboekje wat ik heb. Op het huidige pand staat nog steeds "Garage" op de gevel, maar ik denk dat er van Simca's weinig meer te vinden is.

Garage-Bernard-Chateaulin.jpg

Garage-Bernard-Chateaulin-n.jpg
henk

Keer terug naar Overige