Tagora 2.2L

Accessoires, carrosserie, chassis, techniek en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderator: Paul1100

Tagora 2.2L

Berichtdoor CB M » 14 jul 2014 19:57

Groetjes uit Vlaanderen,

Gisteren en vandaag een flinke rit met de Tagora gedaan. Alles werkt perfect.
Raar maar waar, 'K heb de door mij gemonteerde elektrische Hardi benzinepomp terug vervangen door een mechanische. Reden? de auto had geen " punch ". Nu is het vééél beter.
SX velgen zitten nu gecentreerd op de auto en met de juiste bandenspanning is het zaaalig rijden.

Nu komt mijn vraagje... Solex carburator vervangen door de twee dubbele Weber's van een Murena " S " ?? zou dat iets meer pit geven aan de auto? Gewoon iets meer pit in 3de en 4de versnelling. Volgens de Heren Clement is er iemand in Frankrijk die de volledige ombouw met de kit " S " gedaan heeft, oa ook de nokkenas en de stroomverdeler ( allumeur ) vervangen.
Ver van mij het gedacht om van deze wagen een scheurmonster te maken hé, 'K ben 63 jaar en 't zot is er al lang af. Dus aan de motor ( laten ) prutsen zie ik niet zitten.

Tot later

Charles
Avatar gebruiker
CB M
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 08 jul 2014 11:45

Keer terug naar Overige

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron