Veiling Simca's / Talbot's

Hier kunnen forumleden auto's, onderdelen en accessoires voor Simca's gratis aanbieden, mits minimaal 20 posts aan het forum zijn bijgedragen en op niet-commerciële basis.

Moderator: Paul1100

Veiling Simca's / Talbot's

Berichtdoor Raf » 29 mei 2015 22:28

Hallo,
Zelf ben ik geen bezitter meer van een Simca, maar desondanks stuitte ik op deze website van Proveiling:

http://www.proveiling.nl/FEAuction.aspx?aid=36891

Steff's auto's in Veendam lijkt failliet te zijn en er worden diverse Simca's geveild. Houdt bij de prijzen rekening met 16% opgeld + BTW over dat bedrag.

Afbeelding

In de hoop dat deze auto's bewaard kunnen blijven,
Raf
Raf

Re: Veiling Simca's / Talbot's

Berichtdoor muddy bandit » 30 mei 2015 22:14

Daar wordt al een paar jaar mee geveild... het "iets werk" moet je even vertalen naar "serieuse restauratie", en de minimumprijzen waartegen ze gegund worden liggen gewoon veel te hoog.
muddy bandit

Berichtdoor Raf » 31 mei 2015 11:30

Oke, dat is jammer.

Ik heb jaren geleden een 1308GT gekocht uit een schuur in Vinkega. Deze auto werd ook geveild (en nog vele andere Simca's, Talbot's,Sunbeam's), daar werd ook een "bieden vanaf" bedrag genoemd, maar in de praktijk bleken de auto;s voor veel minder verkocht te worden.
Als je dus werkelijk iets ziet in de aangeboden auto's, gewoon contact opnemen met Proveiling en een bod doen. ;)
Raf

Berichtdoor CB M » 31 mei 2015 20:29

De éénige die volgens mij nog redelijk " proper " schijnt is de 3 deurs 1100
CB M

Berichtdoor Paul1100 » 22 jun 2015 19:57

Deze gele Simca 1100 staat nog te koop bij Steff voor 2799.-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens de site van Proveiling heeft deze 1750 exclusief kosten opgebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron
Paul1100

Berichtdoor Jane22 » 16 aug 2015 19:24

Allen,
Het is toch doodzonde om de schaarse Simca's zo te laten wegroesten ? Is er dan niemand bij de club die autos aankopen en gaan opknappen ? Ik zeker !
Jane22

Berichtdoor muddy bandit » 17 aug 2015 20:13

Factor 1: tijdgebrek
Factor 2: ruimtegebrek

Op zich zou ik best nog wel een keer een Simca-product rigoreus aan willen pakken, maar of dat nog zo zinvol is als er ondertussen al een piekfijne 1980 Talbot Horizon ruim een jaar ongebruikt staat stof te verzamelen geflankeerd door en een '71 Jeep Wagoneer die ook al schreeuwt om meer aandacht... het lijkt mij dan toch wat verstandiger om eerst even m'n pensioenleeftijd te gaan behalen voordat er weer andere projecten aangehaald worden.

Maar goed, wat houd jou tegen om deze 1100 zelf te kopen en op te knappen, of eventueel om mijn piekfijne Talbot Horizon 1.1LS over te nemen zodat deze behoedt wordt voor verval in langdurige opslag?
Die piekfijne Horizon mag zelfs nog voor minder geld van eigenaar veranderen als dat 1100-project. ;)
viewtopic.php?f=7&t=321
muddy bandit

Berichtdoor simca ti » 17 aug 2015 22:44

deze 1100 ken ik want die heb ik in onderhoud gehad van een clublid.
ik moest toen veel lassen aan de deurstijlen want die waren helemaal doorgeroest.
ook bij de schokbrekerbakken ben ik bezig geweest.
dit allemaal om de auto te keuren maar eigenlijk heeft deze 1100 een grote restauratie nodig waar je alles beet moet pakken.
de basis is goed(balken)
maar alles is aangetast.
en ik weet dat deze 1100 voor heel weinig is verkocht,een fractie wat ze er nu voor vragen.
ik heb toen alles gelast wat doorgeroest was maar zoals ik het gedaan heb is eigenlijk niet de manier.
degelijk gelast maar niet mooi.
ondertussen heeft deze 1100 volgens mij meerder eigenaren gekend.
dit zegt genoeg lijkt mij.
bezint eer gij begint voor die prijs.
de auto is zeker nog de moeite waard maar wel voor een ander prijskaartje.
simca ti
Grootmeester van het forum

Berichtdoor reus » 07 sep 2015 15:45

Ook ik heb geprobeerd bij Steff een sloper te kopen Ten eerste is het op een terrein van dubieuze aard en dan komt dhr. Stef ook niet op afspraak opdagen! Intussen de voorraad aanschouwd die buiten staat weg te rotten en dan onverichter zaken weer terug Jammer maar respect voor een ieder die met zijn eigendom om gaat
reus

Keer terug naar Aangeboden