Matra Rancho Grand Raid

Hier kunnen forumleden auto's, onderdelen en accessoires voor Simca's gratis aanbieden, mits minimaal 20 posts aan het forum zijn bijgedragen en op niet-commerciële basis.

Moderator: Paul1100

Matra Rancho Grand Raid

Berichtdoor muddy bandit » 18 mei 2013 17:08

Aangezien staatssecretaris Weekers en cachotten met hun maffia-praktijken mij het betaalbaar genieten van deze auto onmogelijk gaat maken gaat deze bekende Rancho maar in de verkoop. :cry:

Afbeelding

Talbot Matra Rancho Grand Raid
Kenteken GJ-05-VD
Bouwjaar november 1980
Chassisnr. X3112BX600717
Afgelezen kilometerstand 4400, werkelijke kilometerstand 169400. (teller is op 0 gezet tijdens restauratie)

De gehele restauratie is hier te lezen:
viewtopic.php?f=10&t=17
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125

Richtprijs € 11.500,=
Handelen doe ik alleen naast de auto, maar diegenen die 15% eraf willen praten kunnen beter thuis blijven.

Ik bied de Rancho de komende maand alleen nog aan op dit forum en het matramania-forum, zodat de clubleden de eerste kans krijgen.
muddy bandit

Re: Matra Rancho Grand Raid

Berichtdoor simca ti » 18 mei 2013 22:07

had ik het liggen kwam ik de nieuwe rancho gelijk halen!
je kan zien dat er een vakman mee bezig is geweest die niet van half werk houdt!
degene die deze van je over neemt kan ewr jaren plezier van hebben zonder problemen.
dat doet vast heel veel pijn om er afscheid van te nemen?
succes met de verkoop!
ik neem aan dat je nog wel alles blijft volgen?
dat kost je niets gelukkig.
simca ti.
simca ti
Grootmeester van het forum

Berichtdoor muddy bandit » 20 mei 2013 10:03

Het komt er gewoon op neer dat ik in het voor- en najaar door mijn werk al geen tijd over heb om ermee te kunnen rijden, en met de nieuwe regeling pakken ze mij de wintermaanden (wanneer ik juist tijd heb om ermee te rijden) ook al af tenzij ik de volle mep MRB à 564,= ga betalen.
Afgelopen jaar heb ik het merendeel van de 1500 km juist in de wintermaanden gereden als de wegen even schoon waren... maar om daar nu de volle mep MRB voor neer te gaan tellen wordt me ook te gortig.

Ik ben in eerste instantie nog bezig geweest om de Grand Raid op een duits kenteken te zetten (m'n vader woont namelijk in duitsland), maar daar zitten toch teveel haken en ogen aan als de auto wel continu in nederland blijft.
Vandaar dus uiteindelijk toch maar dit besluit tot verkoop, dan zou ik er een 40+ oldtimer voor in de plaats kunnen nemen waarvan ik wel in de wintermaanden mag genieten zonder die idioot hoge MRB voor een paar kilometer te moeten betalen.

Mocht de verkoop echter niet lukken voor de jaarwisseling dan wordt de Grand Raid geschorst en verdwijnt deze voor de komende 7 jaar naar een stalling in Duitsland.
En dat zou ik ook jammer vinden, want daar heb ik hem tenslotte ook niet voor gerestaureerd...
muddy bandit

Berichtdoor rubain » 29 mei 2013 09:23

hemeltjelief wat lees ik hier allemaal? Muddy toch! :shock: Ik ben volledig gechoqueerd! tgoh zo hard aan gewerkt en dan toch verkopen? aiai dat is vreselijk :cry:
maar ergens begrijp ik je standpunt wel hoor, als je zo'n smak moet neertellen om de rancho rijdend te houden, dan is het wel iets teveel van het goede.
is het geen optie om de auto op een belgische plaat te zetten? bij ons zijn er voorlopig nog geen zo'n zotte regels, dus misschien dat je op die manier de auto kan houden? Ik wil anders wel eens informeren bij de douane bij ons hoor, moest het nodig zijn
had ik mijn Rancho niet gehad, dan had ik deze zeker gekocht! Maar ja, gezien de mijne nog volledig in brokken ligt zal ik deze natuurlijk ook aan de straatstenen niet meer kwijt geraken en er vierkant mijn broek aan scheuren... :oops:
rubain

Berichtdoor muddy bandit » 19 jun 2013 17:37

De Grand Raid is verkocht, ik heb hem vandaag naar z'n nieuwe baas gebracht.
Hij is wel in Nederland gebleven, en heeft een hele mooie plaats gekregen naast een soortgenoot.

Nog even een laatste foto voor het vertrek:

Afbeelding

Dus wat mij betreft kan dit topic op slot, ik wens de nieuwe eigenaar nog heel veel plezier met de Grand Raid.
muddy bandit

Keer terug naar Aangeboden