voorstellen

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

voorstellen

Berichtdoor simfiat » 23 apr 2016 14:19

Mede omdat ik via dit Forum al een aantal vragen heb gesteld m.b.t. de Simca 8 zal ik me ook nog even voorstellen.
Ik ben al meerdere jaren (passief) lid van de SACN, ben tot op heden zéér beperkt actief geweest met de restauratie van mijn Simca-Fiat (8-1100). Vele jaren geleden heb ik, samen met een broer, zijn Citroèn C4 gerestaureerd en op de weg gebracht. Vanwege de succesvolle afronding schonk hij me, als `kadootje`, een Simca/Fiat (volgens de invoerpapieren) maar deze moest nog wel gerestaureerd worden. Dit autootje stond al in Nederland bij een "van-alles-en-nog-wat-opkopertje".
Terwijl de restanten van deze auto over de jaren heen geduldig bleven liggen ben ik wel vele autobeurzen, in binnen en buitenland, en musea blijven aflopen. Tegelijkertijd ook actief op internet aan het zoeken geweest. Zo heb ik behoorlijk wat informatie en onderdelen bijeen gekregen over deze auto en ben ik mijn enthousiasme er nog niet bij verloren. Los van het nodige geld, ontbrak mij toen ook de ruimte, tijd en ernergie om intensief met de auto aan de slag te gaan. Daar is nu, in energie, vrije tijd (pensioen) en ruimte, enige verandering in gekomen en ik heb me voorgenomen om er wat steviger mee bezig te gaan.
Tijdens een bezoek aan een automuseum in Franktijk, zo'n 6 jaar geleden, ontmoette ik iemand die ook een bijzondere belangstelling had voor de daar staande Simca 8-1200. Contact was gauw gelegd en het bleek dat deze Slowaakse man door diens vriend was gevraagd om tijdens zijn Franse vakantie zo veel mogelijk -detail- foto's te maken en info te verzamelen over deze auto. Dit i.v.m. een op handen zijnde restauratie van diens Simca8Sport. Over de jaren heen bleven wij contact met elkaar houden en hebben we veel informatie met elkaar gedeeld. Inmiddels zijn we ook bij elkaar op bezoek geweest en hebben we een aantal onderdelen met elkaar uitgeruild. Ondanks de beste bedoelingen en gezien de staat waarin onze auto's zich nu nog bevinden ga ik er vanuit dat we nog vele jaren bezig zullen zijn met onze hobby. Vandaar dat ik me nu via deze weg meer aan het orieënteren en presenteren ben. Wellicht dat je me elders ook wat meer gaat tegen komen.
Groetjes, simfiat.
simfiat

Re: voorstellen

Berichtdoor Paul1100 » 23 apr 2016 19:12

Welkom op het forum. We zijn benieuwd naar de foto's.

Paul1100
Paul1100

Berichtdoor simfiat » 24 apr 2016 08:28

Dank je Paul,
Ik zal er naar gaan zoeken. Alhoewel ik het artikel "plaatsen van een foto" heb gelezn denk ik dat 1 vraag foto niet bij je terecht gekomen (en verwerkt) is. Althans ik vind het niet terug in het forum. Geen nood, ik zal het binnenkort nog eens sturen (ook met foto als het goed is).
bedankt, simfiat
simfiat

Berichtdoor Paul1100 » 25 mei 2016 20:27

De foto
Bijlagen
simcafiat 8-1100 1937.jpg
simcafiat 8-1100 1937.jpg (628.2 KiB) 242 keer bekeken
Paul1100

Berichtdoor muddy bandit » 25 mei 2016 21:31

Een mooie ratlook. 8-)
Ik zou zeggen technisch 100% klaar maken en dan gewoon rijden met die hap, eerst een jaartje lekker genieten van al die gechockeerde blikken van je medeweggebruikers. :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor simfiat » 25 mei 2016 22:14

hallo muddy bandit,
Bedankt voor je reactie.
De afgelopen jaren heb ik al heel veel gechokeerde gezichten gezien, en dan heeft ie nog geen meter gereden (los van de geduwde meters natuurlijk). Alleen onze kleinkinderen ( 2 tot 5 jaar) hebben het geloof dat deze auto ooit nog eens gaat rijden. Wel zijn de jongens, als ze op visite of logeren komen, nieuwsgierig of er al enige beweging in is gekomen. Maar.... dat zal nog wel enkele jaartjes duren.
simfiat

Berichtdoor simfiat » 25 mei 2016 22:19

Beste mensen,
Heeft iemand van jullie een jaar of 10 (of meer) geleden deze auto in Nederland zien staan? Kan iemand mij iets vertellen over de geschiedenis van deze auto?
Bedankt, Simfiat.
simfiat

Keer terug naar Voorstellen