Simca/Talbot/Matra virus van Driesdeal

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Simca/Talbot/Matra virus van Driesdeal

Berichtdoor Driesdeal » 30 jun 2012 11:35

Ik weet nog hoe ik in 1973 mee mocht met mijn vader om een nieuwe 1301 in Leeuwarden (dealer was neef van mijn vader) op te halen. Een oranje/bruinige kleur. De groene 1501 van 1970 die hij inleverde ken ik minder. (de Ariane daarvoor alleen van foto's) Deze 1501 had een origineel houten stuur en pookknop die ik erg mooi vond en vind. Daarna kwam een Chrysler 2L en een Tagora GLS. Mijn oudere broers hadden een Rallye 1.
Mijn eerste Simca was een 1301 van 1975 in matige staat, geelbeige. Na een jaar zakte die door zijn hoeven en kwam er een 1100 special (1976), die ik met wielen, stuur en naamplaatjes " omtoverde" tot een 'echte' TI. Daarna van het salaris van mijn vriendin (ik studeerde nog) de Solara SX: Voor een koopje de koning te rijk! Van mijn eerste 18 maanden salaris meteen een Murena 2,2 er bij. Dit was 1987, de Murena was van 1983. Ik ken alle kentekens van deze auto's uit het hoofd.
Daarna noodgedwongen op Peugeot overgestapt en inmiddels over op BMW. Dit echter zonder dat ik de Duitse auto's superieur vind. Comfort is een Frans woord.

Nu het huidige wagenpark: