Tagora in Vlaanderen

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Tagora in Vlaanderen

Berichtdoor CB M » 12 jul 2014 17:37

Hallo Nederland,

Mogen mensen met een Talbot ook op jullie forum............. wat mij betreft heeft dat " Poissy " kind verschillende voornamen gehad maar 't blijft voor mij steeds een S I M C A .
Verschillende mensen kennen mij reeds van op een ander forum. bvb Driesdeal - Ginkelvanmichiel - Simcat - Tagora, excuus voor de mensen die ik vergeet.

Mijn naam is Charles ben 63 jaar en woonachtig in Vlaams - Brabant. 'K heb in het verleden verschillende Simca's mogen verslijten, oa een 1100 Spéciale 1ste versie, twee 1100 VF's, een Chrysler 2 Litres, en een Simca 1308GT. Mijn ex heeft een 1100 Spéciale 2de versie en een Solara SX versleten. Nu het ersgste van al, juist van de 1308 heb ik nog een foto. Dom dom !!

In 2012 besloot ik om het beroepsmatig kalmer aan te doen......op de achterste armsteun na is de Tagora " opgefrist ". Zo kalm dus !

Vandaag tussen de druppels door een ritje gemaakt. Wat een rotweer zeg.
Op Facebook onder Tagora Talbot moeten de foto's zichtbaar zijn.... denk ik. Sorry maar met computers lig ik meestal in de knoei, lelijk in de knoei.
Wagen komt van Garage De L' Est in Vlaardingen. Gekocht in mei 2012.
Chassis / ondersel volledig OK. Koetswerk met kleine probleempjes, voorste vleugels onderkant..... tja 't een Simca hé.
Binnenkant.. pfff, dakhemel los etc. Kunststoffen onderdelen zijn allemaal " rot ". Herstellen waar kan, en, naar Frankrijk op strooptocht. En raar maar waar, onderdelen gevonden. 3 wagens serieus gestript en alleen het goede op de rekken.
Velgen, chroomstrips bumpers, ruiten, en diverse technische onderdelen. Bij een vriendelijke man in het " Pas de Calais " enkele motoronderdelen Matra 2.2 meegekregen. Kan van een Murena " S " ? Nokkenas en diversen.

Met vriendelijke groeten

Charles
CB M

Re: Tagora in Vlaanderen

Berichtdoor Driesdeal » 21 jul 2014 20:33

Toch maar eens kijken of ik deze zomer een keer langs kom.
Of wil je eens in de buurt van Amsterdam langskomen?
Driesdeal

Berichtdoor CB M » 22 jul 2014 19:22

Hallo Driesdeal,
Je bent welkom in Meise.
Vandaag een dikke domheid begaan met de Tagora..... Ergens ( e-bay ) een " passende " bobijn gevonden ( ontsteking ) 't ja, ik dacht na dertig jaar wel geen luxe om een nieuwe te monteren. Pffff auto start langs geen kanten meer. En dan dubbel dom !! 'k heb een nieuw liggen van bij Clement in Entrammes.
Schema erbij, niets helpt.
Zekeringen OK / module vervangen = niets / verdeler getest OK / oude bobijn getest met de nieuwe ( Clement )= waarden gelijk / Contact aan heb ik geen 12V op de aansluiting v/d bobijn. Draden los heb ik WEL 12V !?
Aan de bobijn zit een kleine condensator, zou dat de oorzaak zijn ? iets van een 470uf, slecht te lezen.

'K ga nog wat verder prutsen

Charles
CB M

Berichtdoor rallyebasse » 22 jul 2014 20:25

cb m

Je bent niet de eenigste uit vlaanderen
Ik ben geboren in Vlaams braband maar sinds 5 jaar uitgeweken naar de provincie Antwerpen
ik ben in 1986 met een Aronde's begonen en 10 jaar later overgeschakeld op de simca 1000
heb hier buiten een R3 alle modelen van in mijn bezit gehad
alsook een 1000 coupé en een 1200S
nu bezit ik nog 2 rallye 2's
gr Daniel
rallyebasse

Berichtdoor CB M » 22 jul 2014 22:14

Gegroet Daniel,

Tof, nog iemand die voor Simca een warm hart heeft.
'K ben 63 jaar en heb in de jaren zeventig en tachtig ook enkele wagentjes mogen verslijten. bvb twee 1100 VF2, en die hebben afgezien.
Vanaf 1986 overgestapt naar peugeot.
Eens mijne Tagora terug wil rijden,en, mijn gezondheid het toelaat, denk ik af en toe eens naar een bijeenkomst te gaan.

Groetjes

Charles
CB M

Berichtdoor Driesdeal » 31 aug 2014 21:31

Charles, Ik ben gister vrij dicht bij geweest. Ik ben naar Watermael geweest om een auto te bekijken.
Daar vertel ik binnenkort op dit forum over.
Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort weer naar toe. Als dit komende zaterdag is dan zit ik krap in mijn tijd.
Zondag kan niet, dan moeten we naar de Clubbijeenkomst!!

Mocht het een week later worden, dan kom ik graag bij je langs.
Driesdeal

Berichtdoor CB M » 31 aug 2014 23:08

Dag Driesdeal,

Je bent welkom. Koffie staat klaar.
Tagora vertrekt morgen naar de dealer om een olielek te herstellen.

Charles
CB M

Berichtdoor CB M » 21 sep 2014 11:37

Hallo,

Zo, Tagora terug van de Peugeot dealer. Papieren dichting flens achterbrug was lek. Alles nu OK.
Wagen is qua afwerking binnenkant nog niet zoals ik het graag zou hebben, maar 't is nu genoeg geweest. Vervolg voor later. Nu eventjes rustiger aan.
En, ik heb twee foto's gevonden van mijn 1308 GT uit '78 - '79. Op Facebook Tagora Talbot te vinden.
CB M

Berichtdoor CB M » 11 nov 2014 12:22

IMG_0932.JPG

Tagora 1983 2.jpg

Extra met TRX...héél hard !!.JPG
CB M

Keer terug naar Voorstellen