Re: Harm Mulder stelt zich voor

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Harm Mulder stelt zich voor

Berichtdoor Simcaharm » 06 feb 2012 21:24

Afbeelding
Ik ben Harm Mulder. Deze Simca 1000 Ralley 1 heb ik sinds 1987. Mijn eerste auto op mijn 18e was ook een Simca Ralley 1 maar dan een zwarte en zonder het ombouw set. Enkelen uit mijn omgeving zeiden aanvankelijk nog; wat moet je met zo'n oude lullen auto. Na een keer meerijden was hun beeld van Simca totaal anders... En het image van Simca hier in Noord Groningen is ook wel bijgesteld. De zwarte is bij een koprol bij Epe-Nunspeet gesneuveld. Gelukkig kon ik later deze Ralley weer kopen. Tussen door een 1000 GLS gehad, een 1100 TI en daarna een 1100LE op lpg. Dat was aanmerkelijk goedkoper bij de 40dkm die ik toen makkelijk reed . Maar de LE ging maar 120 op gas. Na anderhalf jaar er een 1308GT motor in gezet. Toen liep hij wel 180. Tot hij bij de A-stijlen een knikkend geluid liet horen als ik wegreed.. Dus maar vervangen door een 1308GLS. Die een jaar later door een 1510 GLS, daarna een blauwe Solara GLS en ook nog een Tagora 2.2 Gls. Allemaal op Gas. Dat ging perfect met de auto's. Tussen door nog een VF2 gehad en een paar Ti's voor de sloop

Met rode Ralley begon de hobby weer te leven. Hij moet nog steeds een APK hebben en dat is voor dit jaar mijn doel. daarnaast heb ik op dit moment nog een 1006,
Afbeelding
een Samba Bahia,
Afbeelding

[Samba Cabrio,
Afbeelding
Murena 1.6,
Afbeelding

Solara LS, Solara GLS aut.
Afbeelding
, 1308 Jubilé zilver-antreciet,allen nog even spuiten :D Schuurvondst in Belgie
Afbeelding

1308 Jubilé licht/donker groen,
Afbeelding
Horizon Sherlock,
Afbeelding
Horizon Special
Afbeelding

en een 1510LS.
Afbeelding
Hoewel beide laatste waarschijnlijk als onderdelen gaan voortleven. Ook heb ik nog een chassis van een Solara
Afbeelding en een 1005 staan.
Afbeelding Dit Chassis is verkocht en komen we in de toekomst zeker weer tegen.

Mijn relatie met Simca begon in de tijd dat ik met mijn vader nieuwe Simca's moest halen bij Braakman in Oosterhout. Hij reed voor Koopman en zo kwam ik daar al erg jong tussen gloednieuwe Simca's. De 1307/8 serie was toen populair en ook de 1000 en vooral de Ralley. De 1100 was een heel gewone auto toen.
Afbeelding

Duizenden glimmende Simca's op 16 Ha. asfalt aan de Energieweg 2.
Beelden waar je nu alleen maar van kan dromen, maar herinneringen die mij erg dierbaar zijn.
Via Facebook er nog een foto van gevonden;
Afbeelding

Update 24 november 2012
Ik heb er nog een Simca 1100 TI bij gekocht. Het nieuwe type maar wel een vroege. Mei 1975. Hij was nog van de eerste eigenaar.
Auto heeft ruim 23 jaar stil gestaan. Dus wordt nog wel even een project. Maar ziet er niet hopeloos uit. Ik ben er erg blij mee want een 1100 stond wel op mijn wensenlijst en een Ti van dit type en dan een nederlandse en van de eerste eigenaar had ik alleen maar kunnen dromen.
Afbeelding

Update 8 juni 2013;
Met een goed gevoel er een Bagheera aan toegevoegd:
Een met een behoorlijke klus maar volgens vertellen de laatst over gebleven type3 in Nederland.
Ik ben er weer erg blij mee
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simcaharm op 09 feb 2014 23:41, in totaal 20 keer bewerkt.
Simcaharm

Berichtdoor Driesdeal » 22 jun 2013 22:29

@ Harm,

Tel ik er nu in totaal 14??
Je bent wel lekker fanatiek!
Driesdeal

Berichtdoor Simcaharm » 23 jun 2013 00:06

Ja er staan hier 14. Er hoort eigenlijk nog eentje bij maar dat komt nog wel. :-) Maar veel met redelijk wat werk en daar ben ik nu toch wel een plan voor aan het maken. :lol: Voorlopig is het een kwestie van opslaan en bewaren. Wat nu niet bewaard wordt gaat naar de schroot en dat is erg jammer :evil:
En het is altijd weer een leuk avontuur om eentje te redden. :roll:

Even een mooi plaatje van de Simcastraat in Warfhuizen:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simcaharm op 10 feb 2014 00:41, in totaal 2 keer bewerkt.
Simcaharm

Berichtdoor Simcaharm » 22 aug 2013 23:55

Ik vond nog een oude foto uit 1983. Leuke tekst op de klep van de Simca
Afbeelding
De totale auto toen ook even gepimpt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simcaharm op 06 feb 2014 23:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Simcaharm

Berichtdoor Driesdeal » 25 aug 2013 23:21

Toen al: Netjes en toch beschaafd! ;)
Driesdeal

Berichtdoor Simcaharm » 28 aug 2013 08:35

Haha, ja als hij stil stond wel. Mijn mede weggebruikers dachten daar toch wel anders over. Voor had ik met deze velgen 6jx13 7 cm. spoorverbreding en dus een hele goede wegligging. De eerste generatie Goodyear Eagle NCT 185/60-13 er onder en met een 1308 GT motor. Top op LPG was ongeveer 190km.
Mooie herinneringen.
Simcaharm

Berichtdoor Matrancho » 28 aug 2013 18:24

Gewoon weer een kopie bouwen van deze auto! Zo hou je de herinnering levend! :mrgreen:
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor Simcaharm » 28 aug 2013 20:49

Ja Ronald, dat is de bedoeling. De oranje TI is een goede basis daarvoor. De rode was een LE. Daar zelf een Ti interieur in gezet incl dashboard en de 1308 motor. de voorspoiler heb ik twee jaar terug alweer gekocht dus nu nog de universele spatbord verbreders van RGA styling. Maar dat hoeft niet perse.
Simcaharm

Berichtdoor Matrancho » 28 aug 2013 21:52

Goed bezig!
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor Simcaharm » 18 dec 2013 00:55

Vorige week er nog een Solara gekocht. Ik had een advertentie gezien op Speurders zonder foto en dat maakt me altijd nieuwsgierig. Een bijzondere gelegenheid maakte het mogelijk dat ik samen met Simcat naar de Solara ben gaan kijken. De Talbot had al een jaar of 10 binnen gestaan en bleek in een redelijk goede staat te verkeren. Simcat hoefde niet de bekende zin; "Deze moet gered worden" niet uitspreken. Dat vond ik zelf namelijk al en dus besloten de Solara te kopen. Het grille is van een later type maar ik heb al 2 met het eerste type. Dus een leuke Talbot er bij. Met trekhaak voor het kampeerweekend, altijd handig.
Afbeelding
Afbeelding
Simcaharm

Berichtdoor IVAR » 18 dec 2013 11:17

Een vroeg kerstcadeautje!

Trouwens, op de 52-PK-29: is dat een Kamei spoiler?
En zo ja, was die speciaal voor de Simca 1100 gemaakt?
IVAR

Berichtdoor Simcaharm » 18 dec 2013 12:04

Dat is geen Kamei spoiler Ivar. Ik werkte vroeger bij een importeur van Richard Grant Styling. Daar was de spoiler van RS-95 was het nummer weet ik nog. De spatbord verbreders waren ook van hun maar universeel te monteren. Ik heb via Marktplaats nog een zelfde spoiler gekocht bij een handelaar in Rotterdam. Die kocht ze weer in rest partijen in Engeland. Er moet daar nog wel wat te vinden zijn. Ik kocht bij hun ook nog een dakspoiler voor een Horizon. Die is helemaal zeldzaam wist ik nog. Is ooit door een Belgisch bedrijf gemaakt voor de Belgische importeur.
Simcaharm

Berichtdoor IVAR » 19 dec 2013 09:25

Bedankt!
IVAR

Berichtdoor Simcaharm » 30 dec 2013 21:41

Zo aan het einde van het jaar de VF2 opgehaald bij Simca 1100LE. Deze hadden we samen met Hans in 's Gravendeel uitgegraven/ getrokken en hij was eerst ter nadere inspectie naar Almelo gegaan. Daar bleek hij toch wel tegen te vallen en is van wat bruikbare onderdelen ontdaan en is vandaag verhuisd naar Warfhuizen. Ik heb nog wel een en ander liggen dus dat zal geen probleem zijn. Ik zie er een mooi project in en zie het wel zitten. De eerste kennismaking was al een tijdje terug:
Afbeelding
Vandaag dus weer op transport:
Afbeelding
Simcaharm

Berichtdoor IVAR » 09 jan 2014 07:34

Leuke foto, die eerste.
Zo vind je ze niet zo vaak in NL, lijkt me. Meer iets van het Franse platteland!

Veel succes
IVAR

Volgende

Keer terug naar Voorstellen