Re: Harm Mulder stelt zich voor

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Berichtdoor sahari » 31 jan 2014 10:30

Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Sandra, ik ben ook een tijd eigenaar geweest van de Talbot Solara met kenteken
KT-28-BR.
Mijn vader heeft deze auto ooit gekocht. Daarvoor had hij al een paar Simca's versleten.
In 1992 heb ik mijn rijbewijs behaald en ik denk 2 jaar later kreeg ik deze auto op mijn naam. Omdat mij pa zijn eerst Volkswagenbusje kocht.
Ik heb er altijd met veel plezier in gereden.
Ik denk dat deze Talbot vanaf of 1998 of 1999 stil staat. Ik kocht toen een andere auto. Een lichtere, deze was voor mij te zwaar helaas, koste dus teveel.

De bedoeling was om de motor ooit met mijn pa te reviseren en hem weer helemaal op te knappen.
Wij zijn allebei automonteur geweest.

Helaas is mijn pa in augustus 2013 overleden. Hij heeft er nooit meer in gereden en dus is er ook nooit meer iets mee gebeurt. Ook omdat we geen plek hadden om eraan te sleutelen.

Diegene die deze Solara heeft gekocht wens ik nog jaren veilig kilometers. Mocht die ooit gereviseerd en opgeknapt zijn, zou ik deze auto nog graag een keer willen zien als dat kan.
sahari

Berichtdoor Simcaharm » 03 feb 2014 14:36

Hoi Sandra.
Je mag me altijd even een mail sturen. Ik vind het erg leuk om contact te houden met vorige eigenaren. Je mag me altijd mailen info@autoharm.nl op http://www.autoharm.nl staan de telefoonnummers ook. Ik hoor graag van je. Groetjes Harm

Update: de Solara loopt inmiddels en ik heb er een proef kilometer in gereden. Dat reed boven verwachting goed. Alles werkt dus weer helemaal blij.
Simcaharm

Berichtdoor Driesdeal » 05 feb 2014 02:08

Harm, ik zie dat er in jouw verhaal een aantal foto's zijn weggevallen.
Ze zijn leuk voor de nieuwe lezers.

Ook leuk dat er dan een oud eigenaar opduikt. Dat heb ik nou nooit......

Ik bel je nog over een 1301.
Driesdeal

Berichtdoor Simcaharm » 05 feb 2014 23:23

Hoi Dries en anderen.
Ja ik had de foto's van Hyves af gelinkt hierheen en nu die gestopt zijn, zijn ze allemaal weg. Dus ik heb ze allemaal nog en ze komen zeker terug hier. Of mooiere foto's als ik die ondertussen heb. Maar ja dat kost tijd en ik verveel me toch al niet.
Ik hoor graag over een 1301...
Groet Harm
Simcaharm

Berichtdoor sahari » 06 feb 2014 10:27

Ik vind het wel leuk om her en der wat te volgen.
Ik ben geboren in 1974.
Omdat mijn pa gek was van auto's heb ik die tik ook een beetje overgenomen.
Wat ik me kan herinneren hebben we met de Solara erbij 5 Simca's gehad.
Maar welke types, dat weet ik niet meer.
Toen was ik ook nog vrij jong.

Groetjes

Sandra
sahari

Berichtdoor Simcaharm » 10 apr 2014 22:33

Update 10 april 2014
Vandaag van clublid Paul van de Venne zijn rode Solara gekocht. De bak was stuk gelopen en hij wilde hem graag zo snel mogelijk kwijt. Dus even een dagje gepland met Benny en Ad om de Solara op te halen . Het is een uit Frankrijk geïmporteerde auto die mooi gaaf is. Compleet met de Gruyere velgen en mistlampen . De versnellingsbak is stuk gegaan en moet vervangen worden.
Afbeelding
Simcaharm

Berichtdoor Driesdeal » 12 apr 2014 01:06

Je was er weer razendsnel bij Harm, een koopje voor zo'n mooie auto!!! ;)

Ik was en dag naar Frankrijk voor en auto in deze zelfde kleur Syracuse (zie Appiegrens Tagora op Autoweekforum) en toen ik terugkwam was deze al gereserveerd.
Ik durfde niet in een weekend met twee auto's thuis te komen, maar omdat de andere ook niet door ging blijf ik in de markt.
Driesdeal

Berichtdoor Simcaharm » 15 mei 2014 21:39

Gisteren er een 1510 bij gekocht. Hij verkeerd in redelijke staat maar heeft wat roest op de bekende plekken. Ooit net als de rode Solara door Voithur uit Nijmegen geïmporteerd uit Frankrijk. Deze in 2009. er zit natuurlijk weer werk aan maar dat ben ik wel gewend.

Afbeelding
Simcaharm

Berichtdoor Driesdeal » 15 mei 2014 23:31

Weer een aanwinst. ;)
Je hebt het tempo er lekker in.
op het eerste gezicht ziet hij er goed uit.
en je hebt meteen een setje reserve TI velgen, want die horen hier niet onder.
Driesdeal

Berichtdoor Simcaharm » 02 aug 2014 09:32

Gister weer een Solara opgehaald. Ik kende de auto al een paar jaar en heb de eigenaar als eens geholpen met een fuseekogel en die op straat gemonteerd omdat hij daar nu eenmaal afgebroken was. En zo al meer aan de auto vervangen uitlaat, spiegel en wat klein spul. Maar de APK was er af en dat was redelijkerwijs niet meer te doen. Dus de auto erbij gehaald als donor. Carrosserie delen zijn slecht maar technisch prima. En de bak is erg welkom voor de rode Solara. Dan kan die weer rijden. Dus voorlopig verveel ik me nog niet. Was ik ook niet bang voor, maar als je maar meer plannen hebt dan tijd verveel je je nooit.
Voor de eigenaar was het wel een zwaar afscheid. Hij heeft hem 21 jaar gehad en was er zeer aan gehecht. Ik veroordeel een Talbot ook liever niet tot de sloop maar hier is geen betere optie voor. En de delen zijn goed te verdelen over mijn wagenpark. Dus alleen de echte rommel gaat weg. Afbeelding
Afbeelding
Simcaharm

Vorige

Keer terug naar Voorstellen