Talbot Matra Rancho Découvrable en Rancho Grand Raid

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Re: Talbot Matra Rancho Découvrable en Rancho Grand Raid

Berichtdoor henk » 14 mei 2016 20:54

ja hij ziet er inderdaad echt heel mooi uit. Ik heb hem ook in t echt mogen bewonderen op de SIM2016. Super!!!
henk

Berichtdoor muddy bandit » 14 mei 2016 22:59

Wat een beauty.... 8-)

Dit zal waarschijnlijk één van de laatsten der Mohikanen zijn, destijds werden dit soort bedrijfsauto's al na 5 of 6 jaar volledig afgeragd naar de eeuwige jachtvelden doorgestuurd.
Laat je hem zoals hij nu is, of ga je nog een tijdsoriginele reclamebelettering aan (laten) brengen?
muddy bandit

Berichtdoor Découvrable » 16 mei 2016 12:02

Hoi Muddy,

Het zou wel leuk zijn, maar ik heb nog geen geschikte "oude"reclame gevonden die zou passen.
De kleur is niet echt geschikt om er SIMCA en TALBOT reclame op te maken.
Découvrable

Berichtdoor muddy bandit » 17 mei 2016 19:35

Simca of Talbot reclame past inderdaad totaal niet bij de kleur... ik zou dan eerder gaan denken in de richting van Hertog Jan of zoiets, dan blijft het ook nog in je regio. :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor Bosso » 05 jul 2016 14:31

Allemachtig! Dat is geen imperiaal meer, maar een compleet dakterras. Niettemin een zeer mooi auto, en veel plezier toegewenst
Bosso

Berichtdoor Simcaman » 17 jul 2016 20:01

Ik heb deze wagens altijd erg stoer gevonden.
Deze zijn wel heel erg mooi, hulde.
Voor de niet-kenners: wat is een Rancho Raid anders dan de gewone Rancho??? :oops:

(Sorry) :lol:
Simcaman

Berichtdoor muddy bandit » 18 jul 2016 00:15

De Grand Raid is voorzien van een soort safari-pakket: lier, reserve offroad banden (1x op het dak en 1x onder de auto), limited slip differentieel, bodembescherming, zoeklichten, velgen met andere ET-waarde, speciale bekleding, inschuifbaar 2-persoons bed, en een matte olijfgroene lak. ;)
muddy bandit

Berichtdoor Simcaman » 18 jul 2016 08:30

Top, hoeveel Grand Raids zullen daadwerkelijk in het zand zijn ingezet? ;)
Ik zie heden ten dage glimmende Range Rovers er super Safari-stoer uitzien
maar er zit nooit een spatje modder op, haha :lol:
Simcaman

Berichtdoor muddy bandit » 18 jul 2016 22:03

Ik weet dat ze in de beginjaren '80 in de Belgische Ardennen ingezet zijn voor de boswachterij, daar heb ik ze leren kennen en daar stamt mijn jeugdsentiment voor de Grand Raid ook uit voort.
Ze zijn vroeger dus wel ingezet voor begaanbare onverharde wegen waar 4wd geen noodzaak was.

Totaal zijn er zo'n 1500 GR's geproduceerd (tellingen lopen nogal uiteen tussen 1209 en 1765 stuks :? ), en volgens kenners op het franse forum Matra Passion zijn er wereldwijd nu nog 16 exemplaren in rijdende staat bekend.
muddy bandit

Berichtdoor Simcaman » 18 jul 2016 22:27

Is dus wel top om zo'n exclusieve auto te hebben... ;)
Simcaman

Berichtdoor muddy bandit » 18 jul 2016 23:24

Voor mij is het top om zoiets te restaureren, voor de huidige eigenaar is het ongetwijfeld top om zoiets te mogen bezitten... en ik ben nog steeds blij dat deze GR in goede zorgzame handen is gekomen en niet naar het buitenland is verdwenen. 8-)
Dat heb ik helaas ook wel eens anders meegemaakt, het doet gewoon pijn om te zien dat vele jaren intensief hobbyen in een mum van tijd weer afgeragd wordt door een zogenaamde liefhebber. :cry:
muddy bandit

Berichtdoor Découvrable » 19 jul 2016 09:09

Hoi Muddy en Simcaman,

In zorgzame handen is die zeker! De Grand Raid staat veilig naast de Découvrable en nog een recent verkregen donor Rancho in een droge garage.
Als het goed weer is komen ze op de weg.
Het gezelschap heeft er ook nog een VF1 bij staan (zie eerdere foto's in dit bericht).

Afbeelding
Découvrable

Berichtdoor Simcaman » 19 jul 2016 09:24

Wow, te gek zeg. Doe mij die groene maar, die vind ik het mooist ;)
Maar ze moeten wel de weg op hoor. Ik stel mijn Simca bloot aan alle weersomstandigheden
alleen bij neerslag in welke vorm ook (en ik hoef niet persé weg) laat ik hem staan.
Als ik hem in een garage moet stallen is voor mij de lol over, dan wordt het een meubelstuk.
Haha, het betekent regelmatig droogpoetsen na het rijden, vooral de onderkant en wielkasten.
Tot nu toe houdt hij het prima, maar wie weet zit er al van alles onder wat het oog niet ziet.
So be it, het is een auto en die is pas leuk als je er mee rijdt, toch?
:o
Ik ben me bewust van dit radicale standpunt en begrijp dat niet iedereen dit gaat doen :roll:
Maar ik zie de bijzondere auto's zoals onze Simca's graag op de weg zodat iedereen zich afvraagt:
"Hoe kan dat nog rijden, het is toch een Simca?" en dat je dan zelfgenoegzaam langs de zoveelste
moderne computer op wielen rijdt die net langs de kant van de weg door de ANWB ge-updatet wordt,
lachen toch?
:lol:
Simcaman

Berichtdoor muddy bandit » 19 jul 2016 17:37

Is de donor (zo te zien een X ?) alleen nog maar geschikt als donor of is deze nog te redden met de nodige inspanningen?

Zo op het oog ziet deze er nog aardig compleet uit, het lijkt me voor je een leuke en zeer leerzame basis om je hobby en kennis mee uit te breiden tijdens de slechte weersomstandigheden.
De werkplaatshandboeken heb je allemaal al, dus keep up the good work. ;)
muddy bandit

Berichtdoor Découvrable » 19 jul 2016 18:43

@ Simcaman, De groene ongerestaureerde découvrable Rancho is ook een hele mooie, net zoals de Grand Raid. Ik wil de auto's ook zo veel mogelijk laten rijden, maar bij regen laat ik ze toch liever binnen.
@ Muddy, De Rancho X (klopt) is helaas niet meer te redden. De bekende plekken zijn erg bros geworden. Het is dus een echte donor geworden :D behalve als jij je toch nog graag wil uitleven op dorpels en ander plaatwerk :D :D :D
Découvrable

VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstellen