Hoe het Simca virus begon

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle Simca liefhebbers!

Moderator: Paul1100

Hoe het Simca virus begon

Berichtdoor teuling13 » 14 okt 2019 20:06

Goedenavond allemaal,

Ik ben Luuk den Teuling ,21 jaar oud en woon in het Hurwenen.

Ik heb vanaf mijn jeugd al een hele verzameling Bassie en Adriaan. Daar heb ik een heleboel mooie oude auto's uit kunnen ontdekken en de Matra Rancho zat daar tussen.
Toen ik het Geheim van de sleutel (1978) bekeek, keek ik wel 100 x de achtervolging op het circuit van Zandvoort opnieuw. Ik vond het geweldig hoe "Adriaan" die Rancho over het circuit heen scheurde om te ontkomen aan de 240z van de boeven. en Tuurlijk kwam alles goed.ik droomde er al van om een eigen Rancho op de hof te hebben.Zo'n mooie rode weet je wel, om in de zomer mooi mee rond te toeren en ondertussen terug te denken aan de goeie ouwe tijd die ik met B&A heb beleefd in mijn jeugd.

Ik ging naar school om voor monteur te leren maar, de oude techniek bv verdeler kap en bougie kabels en andere oude technieken zijn verdwenen en om een Rancho op te knappen moet ik dat wel snappen natuurlijk. Ik heb enorm veel van oudere docenten geleerd die vroeger bij een garage werkten en mij dus dingen van vroeger konden uitleggen. Maar ik moest me zelf ook iets wijsmaken hoe dat allemaal jaren terug werkte. Ik kocht daarom een Bmw E23 uit 1977 om op te knappen , en daar ik heb ook veel van geleerd. Nu 2 jaar later en met 2 monteurs papieren op zak en een opgeknapte Bmw uit 1977 op de hof word het tijd om mijn jeugddroom nog een kans te geven. Een auto met een echt karakter en die voor mij bekend werd door de Rood met gele stippen. Een Matra Rancho .
Bijlagen
i191813.jpg
teuling13

Re: Hoe het Simca virus begon

Berichtdoor teuling13 » 26 okt 2019 17:08

afgelopen zaterdag eindelijk mijn eigen Rancho gekocht om op te knappen! , deze Rancho is uit 1981 en heeft 87.000 km op de teller. Met 2 nieuwe spatschermen , en 8 velgen met banden (4 x staal en 4 x lichtmetaal) kan mijn restauratie beginnen :)
Bijlagen
Rancho!.jpg
teuling13

Berichtdoor Driesdeal » 26 okt 2019 23:10

Succes, rancho restauraties zijn de taaiste, maar dat had je al begrepen.
Driesdeal

Berichtdoor teuling13 » 27 okt 2019 08:58

Dankjewel Dries, klopt ja dat had ik al begrepen haha
teuling13

Keer terug naar Voorstellen