Verbannen

Discussieer er hier vrolijk op los over je favoriete Simca.

Moderator: Paul1100

Verbannen

Berichtdoor Paul1100 » 29 dec 2015 22:33

Hallo,

Zelf vind ik het niet zo plezierig als Google steeds alles zit mee te lezen. Dan lijkt het druk op het forum en je hebt er niets aan. Als ik dat zie ban ik hun IP adres. Soms ben ik te enthousiast en ban ik ongewild een van de forumleden. Overkomt je dit meld het mij en ik zal zorgen dat het weer in orde komt.
Je bereikt mij via: paul@simcaclub.com.
Ook voor overige vragen ben ik natuurlijk altijd beschikbaar.

Paul
Paul1100

Re: Verbannen

Berichtdoor muddy bandit » 30 dec 2015 00:06

Misschien moet je het even anders bekijken: doordat Google (en Bing, Yahoo en nog een paar anderen) meeleest komt het forum bij het gebruik van de zoekfuncties wereldwijd snel in beeld.
Kan dus vele liefhebbers van gezochte info voorzien en samen brengen, en daarmee zelfs nog nieuwe leden voor de club opleveren en/of extra omzet brengen voor hetclubmagazijn.

Waarom zou je je druk gaan maken over de aantallen gebruikers?
Die cijfertjes met "aantallen gebruikers online" onderin de pagina bekijkt haast niemand, en het zijn uiteindelijk toch altijd dezelfde bekende "veelplegers" die weer actief zijn en het forum in beweging houden. :mrgreen:
En tegen die tijd dat de notulen van ledenvergaderingen, overige clubgeheimen enz. op het forum worden geplaatst kun je daarvoor gewoon een afgeschermd deel openen wat alleen voor de leden toegankelijk is, en daarin heb je ook geen last van Google enzovoorts aangezien die dus geen lid zijn.

Ik ben zelf één van de moderators op http://www.modderpoel.nl/phpbb/ , mede dankzij Google/Bing/Yahoo enzovoorts zijn wij met dat forum al het grootste 4x4 offroadforum van Nederland/België geworden met gebruikers wereldwijd... en dat in 11 jaar tijd vanuit het niets. 8-)
(en wat je daar als gastgebruiker ziet is nog maar een deel van het totale forum, er is ook nog een afgeschermd ledengedeelte en diverse afgeschermde "vergaderkamers" voor het bestuur, de moderators en de diverse evenementencommissies. ;) )
muddy bandit

Berichtdoor Paul1100 » 30 dec 2015 10:18

Voor diverse andere clubs heb ik een forum gebouwd. Sommige daarvan beheer ik ook. Dat gesloten gedeelte werkt goed, dat klopt. Hier op het forum is ook al een gesloten gedeelte. Volgens mij is de doelgroep Simca veel kleiner dan die van de 4x4. Het is wel mijn bedoeling om het hier drukker te maken. Dat van de bestuurders vergader kamers is een goeie die ga ik vanavond maken. Nu nog proberen of er iemand van het bestuur daar wil komen en het vertrouwen heeft dat het niet openbaar is. Bedankt voor de tip.
Paul1100

Berichtdoor muddy bandit » 30 dec 2015 18:12

Juist omdat de doelgroep Simca al veel kleiner is moet je in mijn ogen zorgen dat het forum van SACN zo gemakkelijk mogelijk te vinden (en daarna optimaal toegankelijk) is voor elke simca-liefhebber waar ook ter wereld.

Maar met het bannen van Google enzovoorts van het forum bereik je alleen maar het tegendeel, vandaar dat ik je de opmerking in je eerste bericht "Zelf vind ik het niet zo plezierig als Google steeds alles zit mee te lezen. Dan lijkt het druk op het forum en je hebt er niets aan. Als ik dat zie ban ik hun IP adres." zo vreemd vind... ik zie die logica niet, je geeft zelf immers aan dat je het hier liever wat drukker wilt hebben.
Bekijk het gewoon zo: een "gast" bezoekt een forum veelal via een zoekmachine, die "gast" kan na aanmelding een "geregistreerde gebruiker" worden, en als het hem/haar goed bevalt mischien zelfs een nieuw clublid. ;)

Google heeft mij destijds ook vlot naar het forum van MatraMania.be en MatraPassion.com gebracht toen ik me oriënteerde op de aankoop van een Rancho, en ik heb als nederlander nu nog steeds goede contacten met de beide clubs... ik zie eigenlijk alleen maar voordelen dat deze zoekmachines continu op een forum meelezen.
Grote nadelen van zoekmachines toelaten heb ik echter nog nooit ervaren.
muddy bandit

Keer terug naar Simcaforum