HB Pieces (fabrieks onderdelen) gaat stoppen!

Discussieer er hier vrolijk op los over je favoriete Simca.

Moderator: Paul1100

HB Pieces (fabrieks onderdelen) gaat stoppen!

Berichtdoor Découvrable » 19 sep 2013 19:34

Mede Simca,Talbot en matra liefhebbers,

Vandaag las ik op de site van HB Pieces in Frankrijk dat ze definitief stoppen op het eind van dit jaar.
http://www.hbpiecesauto.com/

HB is voor de meeste Simca,Talbot en Matra liefhebbers wel bekend om het feit dat ze de eigenaar zijn van heel veel Simca,Talbot en Matra onderdelen die ze verkopen.
Als ik hun facebook pagina goed begrijp is de hele voorraad te koop (in een bod). Daar heb ik ook gelezen dat Simon uit Duitsland gevraag had hoeveel ze voor de voorraad willen hebben.
Ik ben benieuwd waar we volgend jaar onze onderdelen nog kunnen kopen buiten ons eigen club magazijn.
Découvrable

Re: HB Pieces (fabrieks onderdelen) gaat stoppen!

Berichtdoor Découvrable » 05 nov 2013 22:36

Na een reis van een kleine 3 1/2 uur ben ik samen met mijn broer vandaag naar HB gereden.
Het was een feest om daar rond te lopen, maar van de andere kant ook een beetje minder omdat
ze stoppen met het bedrijf, niet alle onderdelen die op mijn verlanglijstje stonden meer verkrijgbaar
waren en omdat het mij weer veel geld heeft gekost (maar dat ligt aan mezelf :-).
Hieronder enkele foto's van het bezoek.

Het magazijn:
Afbeelding

De voorraad:
Afbeelding

En nog meer voorraad....
Afbeelding

De laatste originele voorspatborden (ze zijn ooit begonnen met 1000 stuks).
Afbeelding

Mijn buit...
Afbeelding

Al met al een geslaagde dag. Jammer dat de voorraad binnenkort (wanneer ???) met behulp van 6 vrachtwagens naar Simon in Duitsland gebracht wordt waar we allemaal het (drie)dubbele voor de onderdelen gaan betalen. Gelukkig hebben we nog een eigen magazijn.
Découvrable

Berichtdoor muddy bandit » 05 nov 2013 22:46

Ik zie al handremkabels en spatborden, en dat je zelfs nog een lierkabel hebt gevonden?
muddy bandit

Berichtdoor Découvrable » 06 nov 2013 11:14

Hoi Muddy,

Goed gezien!! Ik heb ongeveer 30 originele (reserve) onderdelen kunnen vinden uit mijn lijstje van 200 gewenste onderdelen. Voor sommige was het ook meteen het laatste exemplaar zoals bijvoorbeeld die Lierkabel maar de rest hadden ze niet meer of was een onderdeel dat je bij elke auto onderdelen zaak nog kon krijgen.
Ik ben nog op zoek naar Rancho buitenspiegels (oude versie) en of een goed werkend contactslot.... dus als iemand er nog een heeft liggen hoor ik dat graag :-)
Découvrable

Berichtdoor Découvrable » 04 nov 2014 20:20

Het doek is gevallen voor HB.

Volgens de site van HB is vorige maand de voorraad van Rancho en Simca 1100 van HB verkocht aan de Franse Club Passion Matra,
Vrij vertaald staat onderstaande boodschap op de site van HB:

Wij informeren u dat DE VOORRAAD ONDERDELEN VAN RANCHO
Werd genomen door de CLUB PASSION MATRA.
VANAF NU contact op met de CLUB VOOR ALLE INFORMATIE OVER DE RANCHO.

http://www.hbpiecesauto.com/
Découvrable

Keer terug naar Simcaforum