Wie kent deze Simca 8 / 1200

Discussieer er hier vrolijk op los over je favoriete Simca.

Moderator: Paul1100

Wie kent deze Simca 8 / 1200

Berichtdoor Iveton » 30 mei 2013 12:13

Hallo,

Wij zijn een int. autobedrijf genaamd Iveton, gevestigd in Noord Limburg Well. Vorig jaar hebben we een Simca 8 / 1200 bj 1949 ingekocht. Graag zouden we wat meer infor over deze auto willen hebben. Wie weet kunt u ons verder helpen.

We hebben vernomen dat de auto afkomstig is van een overleden bestuurslid van de Simcaclub.. Is er iemand die deze auto heeft gekend? Wat ons interesseert is wie heeft deze auto gerestaureerd en wanneer? Maar het voornaamste is te weten welke motor is er ingebouwd? De originele Simca motor is bij de koop er los bijgeleverd. De huidige motor lijkt ons een Opel Kadet motor. Behalve het motornr en 1.2 staat op het blok niets vermeld..

Voor de verkoop aan het buitenland is het cruciaal te weten om welk type motor het gaat. Dus vandaar dat we enorm dankbaar zijn voor iedere informatie die u heeft.

U kunt de auto eventueel bekijken op onze website

Groetjes Ivo Tonnaer
Bijlagen
IMG_8486 (Small).JPG
IMG_8485 (Small).JPG
IMG_6264 (Small).jpg
Iveton

Re: Wie kent deze Simca 8 / 1200

Berichtdoor Matrancho » 30 mei 2013 16:28

Ik heb even een PB (Persoonlijk bericht) verzonden!
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor Iveton » 30 mei 2013 17:52

Geachte heer Mink,

Hoe kan ik u een PB terugsturen? In ieder geval alvast ontzettend bedankt voor de reeds gedane moeite!
De auto is inderdaad in een zeer mooie staat. Leuk om te horen dat deze afkomstig is van een gedreven Simca liefhebber.

We zijn met een serieuze klant bezig uit D maar het dreigt spaak te lopen door gebrek aan informatie over die motor.

Hopelijk lukt het om nog meer info boven water te krijgen. Nogmaals ontzettend bedankt!!

Met vriendelijke groet,
Ivo Tonnaer
Iveton

Berichtdoor Matrancho » 30 mei 2013 18:01

Ik heb wederom even een PB bericht verzonden.

Indien iemand meer kan vertellen over het motortype, hoor ik het graag.

Ronald
Matrancho
Beheerder

Keer terug naar Simcaforum