Kwam ik zomaar tegen

Discussieer er hier vrolijk op los over je favoriete Simca.

Moderator: Paul1100

Re: Kwam ik zomaar tegen

Berichtdoor Bosso » 29 okt 2015 00:14

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/over ... ousPage=lr

Hier zit een geinig verhaal achter. In juli dit jaar stond deze auto een week lang bij mij om de hoek. Maar die mensen zijn vrijwel nooit thuis, en ik heb er ook geen contact mee tot afgelopen week. Gelijk aan 'm gevraagd waar zijn 1301 was, nou die had hij verkocht aan de garage een dorp verderop. Inclusief een kofferbak vol onderdelen en 4 ordners aan documentatie. Je begrijpt vast wel dat ik er een beetje de pest over in had. Was ik vanochtend op dat dorp, maar de garagehouder wist nergens wat van af. Ik vond het al vreemd dat ie mij niets verteld had, want hij weet dat ik ook Simca rijd.

Thuis zit ik zomaar op MP te koekeloeren, komt die witte Simca 1301 bovenaan in beeld. Stond er nog maar net 1 uur op! Ik gelijk bellen, want ik wou die boeken graag kopiëren natuurlijk. Goed, de auto staat dan wel een dorp verderop, maar het dorp aan de andere kant van hier. :lol: Afijn ik heb die 4 ordners nu thuis liggen, morgen lekker alles inscannen en weer terug.

Tussen de ordners zat ook nog de Simcarama uit 1996 3e kwartaal. Het clubblad is er in de tussentijd wel op vooruit gegaan. 8-)

De 1301 afgelopen zomer bij mij om de hoek.
Afbeelding

De auto vanmiddag.
Afbeelding
Afbeelding
Bosso

Berichtdoor Bosso » 03 nov 2015 10:56

Nog iets ontdekt over de 36-36-SK. Deze auto is van ene Peter Noordhoek geweest. Destijds lid geweest van de SACN.
Bosso

Berichtdoor Découvrable » 23 apr 2016 20:26

Te koop een replica Talbot Rancho Matra Simca Wind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een korte/aangepaste vertaling via Google translate:
Prijs: € 8000
Plaats: 31000 Toulouse
Model Jaar: 1983
Kilometerstand: 94000 KM
brandstof:
Versnellingsbak: Manual

beschrijving:

Identieke reproductie van de fantastische Matra Simca Rancho Talbot Wind.
Prototype vervaardigd door het bedrijf Heuliez.
Volledig nagemaakt door de vorige eigenaar. uitstekend werk.
Ik heb de auto bijna 10 jaar,
Ik verving de stoelen. Die waren zeer verzakt, door zitting 307CC (niet het beste voor dit soort auto, maar zeer comfortabel).
Ik verving ook alle instrumentenpaneel met een volledige dashboard van de Simca 1000 Rallye 1 of 2 of 3. Het is prachtig.
De motor is de 1100 oorsprong van VF2. Het werkt perfect.
Voor auto liefhebber of verzamelaar van het merk.
Découvrable

Vorige

Keer terug naar Simcaforum