Regeerakkoord

Discussieer er hier vrolijk op los over je favoriete Simca.

Moderator: Paul1100

Re: Regeerakkoord

Berichtdoor Matrancho » 27 apr 2013 01:09

Ik had een mail gestuurd naar de heer Weekers en de heer Bashir op verzoek van het autotijdschrift Auto Motor Klassiek.

Ik kreeg de volgende reactie binnen.
Misschien kunnen we hier iets mee als er veel mensen reageren!

Ronald Mink :!:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.

LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf

Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)

Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashir
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor Driesdeal » 27 apr 2013 19:52

De SP moet ons helpen?

Dat zijn toch de grootste autohaters?

Ik snap het niet.
Driesdeal

Berichtdoor muddy bandit » 27 apr 2013 20:56

Dat mailberichtje is blijkbaar als bulkmail verzonden naar iedereen die protest heeft ingediend via mail, ongeveer de helft van de leden van Stichting Modderpoel.nl heeft deze namelijk ook gekregen.
Een lekkermakertje om zieltjes te winnen voor de SP of toch serieus gemeend????... u zegt het maar, maar het verleden heeft ook al eens bewezen dat de SP de oldtimer niets interesseerde.

Wat me in ieder geval heel zwaar tegenvalt is de inspanning en instelling die de Fehac/Knaf en Bovag de afgelopen maanden heeft getoond, zij komen slechts op voor een heel selectief groepje oldtimerbezitters en absoluut niet voor de totale groep oldtimers vanaf 25 jaar. :evil:
Een paar vage enquêtes en een hoop blabla, en verder ho maar... de liefhebber moet zich verder netjes koest blijven houden en zich maar richten naar hun selectieve voorstellen, en aangsloten clubs mogen ondertussen ook niets organiseren als protest.
Want stel je voor dat de zeer zwakke (discriminerende) onderhandelingsvoorstellen van de alliance hiermee in gevaar komt, of dat men de Bovag in de wielen rijdt met hun nieuwe belastingvrije autoverkopen.
Dat er vele banen op de tocht staan, onnodige faillisementen vallen in de oldtimerbranche, en duizenden liefhebbers hun hobbyvoertuigen in 1 klap waardeloos zien worden maakt voor die eliteclub blijkbaar helemaal niets uit... die schade is hun probleem niet.

Maar gezien het totaal ontbreken van grootschalig protest en acties door de oldtimerliefhebbers en hun clubs/verenigingen vind men het blijkbaar allemaal ook nog wel best meevallen.
Blijkbaar gewoon maar als makke schapen naar de slachtbank, of de meerderheid heeft toch wel een stalling en absoluut geen problemen met wat extra geldklopperij. :?
Zolang ze zelf maar geen diesel of LPG rijden doen ze in ieder geval totaal niets...

Ik sluit me voorlopig wel aan bij de protesten van de zwaar getroffen groep diesel- en LPG oldtimerliefhebbers, die durven tenminste nog wel wat stevige protestevenementen in kaart te zetten en hun nek uit te steken. (want zij hebben immers toch al niets meer te verliezen...)
En de Fehac kan wat mij betreft 3-hoog de boom in, kunnen ze daar mooi gaan bekijken wat ze zelf lang geleden al had moeten doen.
muddy bandit

Berichtdoor Simcaharm » 27 apr 2013 21:46

Ik geloof geen enkele partij meer in hun aankondigingen. Er is een partij die altijd pro oldtimer is geweest. En de rest verkwanseld hun mening voor het pluche. Maar goed dit is het Simca forum. Ik ben niet ongelukkig met het kwarttarief. Het zou wel heel erg slecht zijn als daar dan een winter of ander soort periode beperking op komt zoals Muddy noemt. Dan krijg je inderdaad wel problemen. En is de flexibiliteit ervan weg.
En het is nog maar afwachten wat voor regeling het definitief wordt. want het is nog maar een schets tot nu toe.

Een kwartaal wegenbelasting is in ieder geval beter dan een deuk in een Simca. Alles is relatief.

We kunnen vragen of dat kwarttarief ook automatisch per maand kan natuurlijk.....
Simcaharm

Berichtdoor muddy bandit » 27 apr 2013 22:56

Inderdaad... een kwarttarief aan belastingen voor mijn Rancho en Horizon, en vermeerderd met 2x € 200,= aan stallingkosten voor de winterdag.
Komt netto dus aardig overeen met gewoon de volle mep aan belasting gaan betalen en de auto's gewoon op de parkeerplaats laten staan. :evil:

Ik wacht nog wel even af wat de haagse maffia nu precies gaat beslissen, en zoek ondertussen alvast naar een niet openbare parkeerplek.
En mocht dat niet lukken dan moet het spul maar in de verkoop, de aardigheid is er voor mij op die manier ook wel af.

Binnenkort trouwens nog een protest"oldtimerrit" van een groep getroffen liefhebbers... de Rancho gaat op de aanhanger, m'n 20 jaar jonge milieuvriendelijke Rocky TDI gaat ervoor.
Kan men eens goed bekijken hoe een oldtimerrit er in de toekomst uit gaat zien. :twisted:
muddy bandit

Berichtdoor muddy bandit » 27 apr 2013 23:12

muddy bandit

Berichtdoor muddy bandit » 29 apr 2013 22:11

Hier een partij die daadwerkelijk voor de oldtimer opkomt, en in het verleden ook al bewezen heeft meer te kunnen bereiken als die alliantie van Fehac en kornuiten kan/wil:

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Meld je allen aan, ze hebben vele steunbetuigingen nodig om de draad verder op te kunnen pakken.
muddy bandit

Berichtdoor Découvrable » 14 mei 2013 19:26

Mede oldtimer liefhebbers,

Hebben jullie het laatste nieuws al gehoord:
Er komt geen overgangsregeling voor diesel- en lpg-voertuigen die tussen de 26 en 40 jaar oud zijn.
Het kwarttarief LPG en diesel-klassiekers gaat niet door: per 1 januari 2014 gewoon de volle mep aan MRB betalen

Hieronder de link naar het 2de kamer verslag.
http://www.tweedekamer.nl/images/14-05- ... 233110.pdf

voor diegene die de brief aan de 2de kamer nog een keer wil lezen:
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... imers.html

slecht nieuws dus :(
Découvrable

Berichtdoor muddy bandit » 14 mei 2013 22:23

Was wel te verwachten, die haagse maffia wil gewoon geld zien. :evil:

De lol van de Rancho en Horizon is er voor mij op deze manier wel een beetje af.
In de winter mag ik er straks dus niet meer mee rijden, in het voor- en najaar heb ik door m'n werk bijna geen tijd over om te rijden... blijft er voor mij bar weinig tijd meer over om nog te kunnen genieten van deze auto's. :cry:
muddy bandit

Berichtdoor Matrancho » 27 sep 2013 08:17

Het laatste nieuws over de vrijstelling van oldtimers m.b.t. MRB!

http://www.autoweek.nl/nieuws/24946/weekers-lichtte-kamer-verkeerd-in-over-oldtimers
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor muddy bandit » 28 sep 2013 18:46

De schade is inmiddels al geleden ondanks dat er nog niets definitief is.
De gehele oldtimerbranche ligt op z'n kont en is al volop zegeltjes aan het plakken, en menig particulier heeft noodgedwongen z'n hobby al verkocht en hiermee z'n dure investering in een half jaartje tijd zien verdampen.

Maar daar ligt die Haagse Maffia absoluut niet wakker van, niemand is daar immers verantwoordelijk en schadeclaims vanwege hun idiote beslissingen kun je toch nergens indienen. :evil:

Maar het zal me benieuwen of er door Vrijstelling Oldtimer nog wat bereikt gaat worden, dan zal de pijn (voor 1 jaar???) misschien nog wat verzacht worden.
En het valt me ook op dat die alliance Fehac/KNAF nu opeens wel weer mee wil doen... eerst kan volgens hun niets en nu willen ze zeker weer pronken met de resultaten die een ander behaald heeft? :(
muddy bandit

Berichtdoor simca ti » 28 sep 2013 21:30

dat zijn nu de meelopers muddy.
zelf geen onderzoek doen maar straks met andermans veren gaan pronken is inderdaad mooi gezegd.
deze regering is gedoemd om te vallen!!!!!!!!!!!!
amen.
simca ti

Berichtdoor simca ti » 29 sep 2013 07:52

Komt iets mooi voorbij tijdens dit intervieuw!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... LEy5-B1opw
simca ti

Berichtdoor muddy bandit » 30 sep 2013 18:08

Good oldies never die... :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor Matrancho » 02 okt 2013 16:10

Matrancho
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Simcaforum