oliedruk probleem Rancho

Vragen. Hier helpen wij elkaar met tips en adviezen.

Moderator: Paul1100

oliedruk probleem Rancho

Berichtdoor rubain » 11 aug 2016 09:46

Hoi Matra-vrienden,

Het is alweer een tijdje geleden dat er een update gekomen is van de Rancho. Dat heeft ook zijn redenen, mijn trouwe Mondeo, mijn alledaags voertuig, heeft een tijdlang de geest gegeven, eerst was het verdict een kapotte brandstofinspuitpomp, later bleek dan dat het een injector was...
Intussentijd heb ik mijn eerste autootje van toen ik 18 was terug van stal gehaald en in orde gezet als alledaags voertuig.

Afbeelding

Toch aardig wat werk om het beestje terug weer in orde te zetten als betrouwbaar alledaags voertuig. Maar goed in orde dus.
Terug tijd om bezig te zijn met de Simca. Na even op de brug te zetten heb ik toch één ander ontdekt... :evil:
De onderste dwarsbalk was er blijkbaar een plaatje over geplaatst en dat was gerivet aan de dwarsbalk en uiteraard netjes weggewerkt. Zelfs op de automobielinspectie niet gezien :o
Wat bleek toen ik dat eraf haalde, was er blijkbaar nog amper een dwarsbalk te bespeuren... :o
Dus intussen afgehaald en nieuwe dwarsbalk gemaakt in inox door een vriend van me. :D
Dan denk je van ik koop een andere Rancho in de hoop geen roest meer te zien en dan lijkt de miserie opnieuw te beginnen... :cry:

Tevens heb ik ook een oliedrukprobleem en ik krijg het maar niet opgelost, dus ik hoop dat één van jullie het antwoord weet :roll:
Op het dashbord blijft het olielampje pinken... :evil:
Wat heb ik al geprobeerd:
- carterpan eraf, zeef schoonmaakt (was niet echt vuil slechts paar gaatjes verstopt)
- nieuwe oliesensor
-oliepomp vervangen door de oliepomp van mijn Horizonblokje (uiteraard ook nieuwe filter erop)

Als ik de vuldop afhaal, terwijl hij draait heb ik de indruk dat ie amper olie rondspat (in vergelijking met mijn Kadett), de kleppen voelen wel wat olie-achtig, maar eigenlijk amper.
Hebben jullie enig idee wat het nog kan zijn? Want ik weet het niet meer hoor... :cry:

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Ruben
rubain

Keer terug naar Technische vragen en ook over Simca