Simca8Sport 1952

Vragen. Hier helpen wij elkaar met tips en adviezen.

Moderator: Paul1100

Simca8Sport 1952

Berichtdoor simfiat » 24 apr 2016 09:03

Beste mensen,
Elders schreef ik dat mjn vriend, Mario, in Slowakije een Simca 8 Sport aan het restaureren is. Over de jaren heen hebben wij informatie en onderdelen uitgewisseld. Vorige week had hij een vraag waar ik geen concreet antwoord op had. Vandaar dat ik deze nu aan jullie doorspeel met de vraag om mij/ons verder te helpen.
Bijgaand het fixatie schema van chassis en carrosserie van het S8 chassis. Het chassis van de S8S werd aangepast. Juist i.v.m. een zo zuiver mogelijke reconstructie wil Mario meer info krijgen m.b.t. de onderdelen nr 26 en 27.
Wie heeft meer technische gegevens hiervan? Denk aan: welke materialen werden hierbij gebruikt en in welke afmetingen werden deze uitgevoerd?
Daarnaast zou Mario ook wel in contact willen komen met iemand die ook een Simca 8 Sport heeft (gerestaureerd). Omdat hij begrijpt dat het voor ons (Nederlanders) moeilijk is om in het Slowaaks te communiceren is heeft hij ook Engels geleerd. Dus wie, oh wie kan mij/ons verder helpen?
Bedankt, simfiat.
Bijlagen
S8S chasis fixatiepunten.jpg
S8S chassis fixatiepunten. Wie heeft info over de gebruikte materialen en de afmetingen??
S8S chasis fixatiepunten.jpg (161.59 KiB) 290 keer bekeken
simfiat

Keer terug naar Technische vragen en ook over Simca