Koppeling cilinder

Vragen. Hier helpen wij elkaar met tips en adviezen.

Moderator: Paul1100

Koppeling cilinder

Berichtdoor Paul1100 » 18 jun 2015 20:52

Koppeling

Het koppelingspedaal zakt weg en je kunt dan niet meer schakelen. Omdat de hulpcilinder niet lekt moet het de hoofdkoppelingcilinder zijn. Deze zit onder de motorkap tegen het schutbod geschroefd.

Afbeelding

Om deze cilinder te repareren moet hij er even af. Eerst het vloeistofvaatje leegmaken, dan de leiding eraf schroeven en als laatste de twee moertjes losdraaien. Het is sleutel 11 en het schroefdraad is M7 dus laat de moertjes niet vallen want het is niet makkelijk om ze nieuw te kopen.

Afbeelding

Achter op de cilinder zit een borgveer. Als je deze verwijderd is er eerst een vulplaatje en dan komt de zuiger eruit. Als laatste zit er nog een veer in. De rubbertjes kun je makkelijk met een kleine schroevendraaier eraf halen en vervolgens vervangen door nieuwe. De montage is in omgekeerde volgorde. Even de leiding ontluchten en de koppeling doet het weer. Hier nog een foto van het oude rubbertje en het onderdeel nummer. Hiermee kan een automaterialenzaak ze bestellen. Kosten ongeveer 5 euro per rubbertje en er zitten er twee in.

Afbeelding

Paul
Paul1100

Re: Koppeling cilinder

Berichtdoor CB M » 19 jun 2015 10:45

Zoooo eenvoudig was het toen. Nu eens proberen zie....een halve dag nodig om alles terug te " programmeren "
Bravo om de 1100 terug in orde te brengen.
CB M

Berichtdoor Paul1100 » 04 jul 2015 14:16

Vandaag kwam ik er achter dat in het magazijn van de Simca club deze rubbers gewoon te verkrijgen zijn.
Dat was makkelijker geweest. Als ik weer iets nodig heb ga ik daar wel even kijken. Heb ik meteen het goede onderdeel.
Paul1100

Berichtdoor muddy bandit » 04 jul 2015 22:11

Het clubmagazijn is inderdaad aardig goed gesorteerd in de vervangingsonderdelen, daar grijp je niet snel mis.
En mocht je toch een keer mis grijpen voor een rubbertje dan kun je hier ook goed terecht:
http://www.ccparts.nl/home_nl.htm
muddy bandit

Keer terug naar Technische vragen en ook over Simca