monteren benzinepomp aronde 1957

Vragen. Hier helpen wij elkaar met tips en adviezen.

Moderator: Paul1100

monteren benzinepomp aronde 1957

Berichtdoor bramapon » 21 dec 2014 12:14

De auto start niet meer omdat de carb. geen benzine krijgt. Oude benz. pomp voorzien van een nieuw membraam en voor de zekerheid nog een nieuwe pomp gekocht. Beide pompen werken (gecontroleerd met een slangetje in een kom met benz.) Hoe ik de pompen ook monteer, beide geven geen benzine bij flink doorstarten. Ik denk dat de pompvinger de nokkenas mist . Kan Dat ? Weet iemand wat ik fout doe ?
In de tank is ruim voldoende benzine.
bramapon

Re: monteren benzinepomp aronde 1957

Berichtdoor henk » 27 dec 2014 15:39

Heeft je Aronde wel gelopen met de oude benzinepomp? Anders kan het natuurlijk zomaar zijn dat er in het verleden een andere pomp op gezet is welke niet de juiste was.
Om te controleren of de vinger de nokkenas raakt zou je de pomp kunnen demonteren en dan het huis met de vinger op de motor schroeven en dan de motor laten ronddraaien. Dan kun je zien of de pomp reageert op de nokkenas. Een andere, vervelende optie zou zijn dat de nieuwe pomp ook defect is (niet waarschijnlijk).
henk

Berichtdoor pvvbergeijk » 27 dec 2014 18:34

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Aronde (1958). Uiteindelijk bleek de verbindingsslang van de tank naar de benzineleiding dichtgekoekt te zitten. Dit is een rubberen slang die aan de ene kant aan de tank zit en aan de andere kant aan de plastic of metalen benzineleiding die naar voren loopt. Ik zou in ieder geval deze slag even controleren,
Succes!

Gr

Piet
pvvbergeijk

Berichtdoor bramapon » 01 jan 2015 22:40

image.jpg
Nw pomp - oude pomp
image.jpg (22.37 KiB) 1204 keer bekeken

Links de nw benz. Op heel het net gezocht . Deze leek er nog het meest op.(Lambert Frères)de lengte van de vinger is goed, maar blijft een cm lager dan bij de oude pomp, waarvan de kleppen niet goed sluiten. Nw pomp werk goed, maar misschien met een te kleine slag. Toch maar eens bij het magazijn kijken wat die nog hebben liggen. Een originele À.C flash 90a Aronde pomp zie ik niet op het net.
image.jpg
Nw pomp - oude pomp
image.jpg (22.37 KiB) 1204 keer bekeken
bramapon

Berichtdoor MartinG » 17 mei 2015 22:35

Hoewel niet orgineel is het monteren van een electrische pomp ook te overwegen. Ook leuk tegen diefstal/joy riding indien je die aansluit met een apart verborgen schakelaartje.
MartinG

Berichtdoor muddy bandit » 18 mei 2015 19:21

Vertrouw ook niet te veel op de "new old stock", rubber van pakweg 50 jaar jong heeft meer eigenschappen van dakleer als van rubber.
Dus n.o.s. ook eerst even (laten) reviseren met nieuwe ethanolbestendige membramen en afdichtingen voordat je ermee gaat rijden. (geldt trouwens ook voor de overige leidingen/carburateur, lekkende benzinemeuk is brandoorzaak nr. 1 bij oldtimers)

Een andere veilige optie is idd. een via contact geschakeld elektrisch brandstofpompje plaatsen, deze kun je prima onzichtbaar wegwerken en de oude mechanische pomp kan voor de optiek doelloos gemonteerd blijven.
muddy bandit

Berichtdoor MartinG » 20 mei 2015 21:29

Goed punt, de huidige rommel die ze verkopen als benzine tast oude rubberleidingen aan met brand tot gevolg.
Vaak ook merkbaar doordat de benzineleiding poreus wordt waardoor de benzinepomp lucht gaat aantrekken met gevolg dat de auto niet meer start en de benzinepomp de schuld krijgt.
MartinG

Keer terug naar Technische vragen en ook over Simca