Simca Afsluit middag Hoorn 20 november

Plaats hier uw foto's en reacties op één van de vele evenementen die er zijn, die u met uw Simca heeft meegemaakt in binnen en buitenland.

Moderator: Paul1100

Simca Afsluit middag Hoorn 20 november

Berichtdoor reus » 17 nov 2016 16:11

Het zout is weer van de wegen weggespoeld en de weersverwachting voor het weekeinde ziet er goed uit!
Kom dus naar Hoorn! we zijn daar gast in het museum van de 20e Eeuw waar we doorlopend kunnen genieten van de omvangrijke collectie.
Onze Simca's zullen voor de voormalige gevangenis niet misstaan Ook is er gelegenheid om heerlijk te eten, filmpje pakken of de enige echte boot van Sinterklaas te bezoeken Deze ligt aan de andere kant van het complex en kan met korting op de toegangsprijs worden bezocht.
Ook is het mogelijk om het hotel te boeken voor een nachtje in de cel en natuurlijk is de oude VOC stad een prachtig gebied om te verblijven

Geef alsjeblieft wel even door met hoeveel personen en wel of geen Simca u wilt komen.
Wil je gebruik maken van een bezoek aan de sinterklaasboot vraag dan om een kortingscode bij mij. reus1@telfort.nl
reus

Re: Simca Afsluit middag Hoorn 20 november

Berichtdoor Simcaman » 02 dec 2016 09:53

Ik was er bij in Hoorn. Bij deze een complimentje en een bedankje voor de evenementen-commissie!
:!: :!: :!:
Wat ik wel heeeeeeeeel eeeeeeeerrrrrrruuuug vond tegenvallen was niet het zo zeer het weer als wel de beroerde opkomst van Simca's. Ik heb er geloof ik 9 gezien, een schamele vertoning op een Simca-meeting. Natuurlijk ben ik ook zuinig op mijn auto maar hij moet wel rijden en, ja, ook door weer en wind. De zondagavond was het droog met nog steeds erg harde wind. Daardoor is op de terugweg de auto helemaal droog geföhnd. Maar ook bij regen rijd ik (weliswaar alleen als het niet anders kan) stug door, dan maar weer een keer extra droogpoetsen als ik thuis ben.
:x
Ik roep hierbij dus op om met die mooie auto's te rijden en er geen museumstukken van te maken want dan ziet niemand ze ooit. Met wat liefde en een paar oude lappen is het best vol te houden hoor! En veel leuker, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik ben ook lid van een Mercedes-vrachtwagenclub en als we een meeting hebben zijn er altijd zo'n 300 tot camper omgebouwde trucks en busjes. Dus ik keek wel op toen ik die paar Simca's in Hoorn zag staan, ik dacht eerst nog dat het niet doorging...
:lol:
Ik had heel veel bewondering voor het meiske dat ons opwachtte bij de dijk. Ze stond helemaal alleen in de kou te kleumen en bijna van de dijk te waaien om de Simca's hun plekje te wijzen. Ik weet niet zo snel wie zij was maar ik vind dat ze een grote pluim heeft verdiend!
Wat een bikkeltje was dat zeg.
;)
Het was alleszins de moeite waard, ook het museum was erg leuk en Hoorn is een mooie stad. Dus allen graag tot de volgende meeting en dan wel met alle auto's die in de club aanwezig zijn, gas erop...!
Simcaman

Berichtdoor Paul1100 » 11 dec 2016 19:26

Het lijkt een tactiek van de club om zo weinig mogelijk Simca’s op een meeting te krijgen. Als je kiest voor de uithoeken van Nederland weet je zeker dat er niet veel komen. Neem nu Simpelveld. Dat ligt nog 10 kilometer onder Heerlen. Verder weg kun je haast niet bedenken. Als je dan kiest voor het zuiden kun je ook een plaats net boven Limburg kiezen. Bijvoorbeeld Nijmegen en dan is het plost voor veel mensen wel toegankelijk.
Paul1100

Berichtdoor Simcaman » 11 dec 2016 22:40

Hey Paul,

ik weet niet of het aan de lokatie ligt. Wat mij betreft maakt het niet uit wáár het is.
Het lijkt mij gewoon leuk om met al die Simca's bij elkaar te zijn.
Ik ben er erg trots op dat dat ouwe beestje nog elke dag start.
Okee, na een regenachtige dag moet ik wel poetsen, tja...
Maar voorlopig staat ze al 2 jaar lang dag en nacht buiten en wekt alom verbazing want er zit hier
en daar wel roest (weer wat te doen, hobby) maar ze is goed behandeld. En er mee rijden werkt ook.
Mijn buurman heeft een Mitsubishi van een paar jaar oud en die heeft niet alleen meer roest dan ik
maar ook nog gaten in zijn plaatwerk...
Ik denk dat we er niet zo krampachtig mee moeten doen. Je moet er echter wel bovenop zitten
als hij eens door modder, regen of sneeuw rijdt. Ook heb ik al verschillende keren door de
pekel gereden en dan is het inderdaad wassen en poetsen, all in the game. Hij moet gewoon
rijden, lol hebben ermee, toch? Misschien houdt ze het dan wel 3 jaar minder lang vol, so what?
Ik was laatst bij een man die al 25 jaar met een kevertje bezig is, zag eruit als nieuw.
Maar niemand ziet dat ding ooit, staat altijd in de garage want "nee, hij is nog niet perfect", doodzonde...!
Simcaman

Berichtdoor muddy bandit » 11 dec 2016 23:58

Ieder heeft z'n eigen manier om de oldtimerhobby te beleven.
De één heeft er geen problemen mee om z'n hobby stevig in te zetten en al het extra werk/tijd voor lief te nemen, de ander vertroetelt z'n passie om slijtage en gebruikssporen zoveel mogelijk te voorkomen, weer een ander heeft meer plezier in het sleutelwerk aan het project als aan het rijden met het eindproduct, en sommigen kunnen zelfs niet anders als gebruiken aangezien hun passie ook tevens hun enigste vervoersmiddel is.

Ik heb er op zich ook totaal geen problemen mee om m'n hobbyauto stevig te gebruiken, alleen pak ik voor het gebruiksgemak toch eerder m'n daily driver mee als m'n 45-plusser.... vooral bij regenachtig weer en nachtritten is m'n daily toch een aardig stukje comfortabeler. (en die hoeft ook niet om de 200 km naar een tankstation :oops: )

En de evenementlocatie... als ik pakweg 150 km moet rijden om vervolgens een toerrit te kunnen rijden dan heb ik m'n toerrit al wel gehad bij aankomst, het evenement zelf mag wat mij betreft dan wel uit wat anders bestaan als uit een toertocht want de terugreis is immers ook al weer een toerrit.
Maar goed, we zijn gewoon afhankelijk van wat er georganiseerd wordt door slechts een heel klein groepje liefhebbers, dus als je wat in je eigen regio wilt dan kun je zelf ook eens wat (mede)organiseren... klagen over de grote afstanden is naar mijn idee ook een kwestie van de hand in eigen boezem durven te steken.
Wat de opkomst betreft moet je trouwens ook niet vergeten dat de meeste oldtimers nog gebonden zijn aan die verrekte ophokplicht, dus als je vlak voor die sluitingsdatum nog even een evenement organiseert dan kun je wel nagaan dat vele auto's al wel opgehokt staan en dus niet komen opdagen.
(En hierbij bedenk ik me net dat ik de schorsing van m'n Horizon ook weer moet verlengen voor het vervolg van z'n rustperiode... zelfs bij langdurig ophokken moet je nog oppassen om boete's te voorkomen. :( )
muddy bandit

Berichtdoor Simcaman » 12 dec 2016 11:19

Hey Muddy, uiteraard moet/mag iedereen zelf zijn hobby invullen.
Ik wil er ook absoluut geen oordeel over vellen hoor.
:oops:
Menigeen zal míj wel voor gek verklaren.
:roll:
Ik vind het alleen jammer als ik al die fraaie auto's níet zie,
vooral op club-bijeenkomsten...
:cry:
Het lijkt me voor de commissie sowieso moeilijk iedere keer een goede plek te vinden!
Simcaman

Berichtdoor Paul1100 » 12 dec 2016 11:34

Wat jullie zeggen daar ben ik het mee eens.

Het lijkt mij ook lastig om zo’n dag van de grond te krijgen maar een beetje sturen waar het dan is lijkt mij niet zo moeilijk.

Als ik 150 km moet rijden ben ik daar 2 uren mee bezig als ik 80 km/uur rij. Dan moet ik ook nog terug. Dat begint wel op werken te lijken en dat doe ik de hele week al.
Paul1100

Berichtdoor reus » 19 dec 2016 19:12

Binnen een tijdsbestek van pakweg twee en een half uur kan je elke plaats in heel Nederland bereiken. Vaak zijn er legio mogelijkheden om al eerder te komen. Ook de reis naar een evenement is een feest als je mede weggebruikers hun waardering uiten als jij je Simca over 's herenwegen stuurt. Altijd is er een warm ontvangst en een vrije keus om de toerrit in de omgeving van de organisator de meest bijzondere wegen en locaties te bewonderen, die je normaal niet vanaf de bepaalde route van je tomtom of provinciale wegenkaart komt te zien. Het laatste evenement is met zorg gekozen om zonder toerrit evengoed het mooie VOC-stadje Hoorn te kunnen zien en ongedwongen de herinneringen van het afgelopen jaar met koffie, gebak en een foto/video presentatie op te halen. Tussendoor kon je aangenaam lekker zwerven door het museum en wie dat wilde nog een keer ... en nog een keer ;) De locatie bood precies datgene wat wij als organisatie wenste voor dit afsluitende evenement. Helaas kon de toegangsdeur vanwege de storm niet open en moest even omgelopen worden en ja ook de niet Simca rijders moesten een stukje wandelen vanaf de gratis parkeerplaats. Mijn dochter Yvon heeft de Simca parkeerplaatsen met veel inzet gereserveerd voor de 10 Simca's (waarvan 1 helaas bij het Esso station bij de A7 bleef staan) Ondanks het slechte weer konden wij toch veel leden uit verre streken in Hoorn ontvangen en spreken! Ook ik vind dat onze Simca's ons mogen dienen op de vele kilometers, en die hebben daar meestal totaal geen problemen mee! Dus roep ik u ook op om de evenementen te bezoeken Met, maar als het even niet kan met uw andere auto omdat u (uw Simca) en uw partner/kinderen de club vormen waar we allemaal van mogen genieten. De club heeft voor 3 regio's gekozen en die komen per jaar 2x aan bod om de omgeving van enthousiaste leden te tonen of een ander initiatief te delen met onze leden. Dus ik hoop u komend jaar weer op zo'n geweldig clubtreffen te ontmoeten. vr.gr. André Reus
reus

Berichtdoor Paul1100 » 19 dec 2016 19:25

Zo zie je maar: Smaken verschillen.
Paul1100

Berichtdoor muddy bandit » 19 dec 2016 21:17

Het enigste wat ik kan zeggen over de evenementen van de simcaclub waarbij ik aanwezig ben geweest: ze waren allemaal perfect georganiseerd en tot in de puntjes verzorgd, daar was totaal niets op aan te merken....en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Voor mij zijn de evenementen echter altijd beperkt gebleven tot de jaarvergadering en een enkele rit die in de omgeving overijssel/drente/gelderland georganiseerd was. (dit lag niet alleen aan de afstand maar ook aan m'n druk bezette agenda)

En inderdaad, ik heb ook wel een iets andere smaak dan enkel rustige toerritten rijden en musea bezoeken.
Maar als ik eens zin heb aan een feestelijk hillybilly-evenement dan pak ik de Wagoneer wel mee richting een USA-meeting, en als ik wat actie en spektakel wil beleven dan duik ik met m'n oude Daihatsu Rocky wel een offroad evenement in. :mrgreen:

Borculo 2016 (7).jpg
Borculo 2016 (7).jpg (266.5 KiB) 143 keer bekeken

(mooiere foto's zijn hier helaas niet te plaatsen vanwege het max. toegestane formaat van 700 KiB :evil: )
muddy bandit

Berichtdoor Paul1100 » 19 dec 2016 21:35

Foto grote aangepast naar 950 KiB
Paul1100

Berichtdoor muddy bandit » 19 dec 2016 22:49

Dat schiet dus ook totaal niet op, dat is nog steeds alleen voor antieke foto-afmetingen. :mrgreen:

Plaats eens een uploader die alles accepteert en het formaat automatisch terug brengt naar forumafmetingen, dat is een stuk prettiger voor zowel het forum (geen schuifbalkjes rondom de foto meer) als voor de poster. ;)
muddy bandit

Berichtdoor Simcaman » 19 dec 2016 22:49

Kijk aan Andre,

nu weet ik wie dat meisje was :D

Geef ze maar een vette High Five van mij... :!:
Simcaman

Keer terug naar Evenementen