Meeting in Frankrijk 29 en 30 september

Plaats hier uw foto's en reacties op één van de vele evenementen die er zijn, die u met uw Simca heeft meegemaakt in binnen en buitenland.

Moderator: Paul1100

Meeting in Frankrijk 29 en 30 september

Berichtdoor tagora » 06 aug 2012 19:56

Via deze weg wil ik aadacht schenken aan een mooie meeting in Midden Frankrijk waar o.a. de Tagora en Solara in het zonnetje wordt gezet. Uiteraard zijn ook andere Simca, Matra en Talbot's welkom.

Afbeelding
tagora

Re: Meeting in Frankrijk 29 en 30 september

Berichtdoor Driesdeal » 09 aug 2012 14:39

Ik heb eerder aangegeven dat ik absoluut van plan ben te gaan.
Volgens mij wil Patrick (Simcat) ook.
Verder nog niet veel gehoord.
Driesdeal

Berichtdoor Driesdeal » 08 sep 2012 19:53

ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is omdat men blijkbaar op dezelfde datum nog een vergelijkbare bijeenkomst organiseert.

Ik heb op het Franse forum om opheldering gevraagd.
Driesdeal

Berichtdoor Driesdeal » 02 okt 2012 22:45

Waar een kleine club groot in kan zijn: Keuze uit 3 evenementen in 1 weekend. Ik had al vroeg gekozen voor Frankrijk omdat het een special voor de Tagora zou zijn. Hier een verslag van het bezoek dat Patrick (Simcat) en ik afgelopen weekend naar Noyant (voorbij Le Mans) gemaakt hebben.

Vrijdagavond vertrokken,de nacht doorgereden omdat het programma zaterdagochtend 9 uur begon. Snel een "chambre" voor de komende nacht geregeld. Daarna naar de "blauwe mijn' gegaan, een mooie locatie waar de auto's per model zijn uitgestald. Als bijzondere Tagora's had de organisatie naast de nieuwe SX en de Presidence van het museum Caapy de laatste overgebleven 200 pk, een SX automaat, en een supercomplete neergezet.
Het begon met rondkijken, ook naar de onderdelenhandel, er was de mogelijkheid beneden naar de mijn te gaan. Zaterdagavond was diner met de hele club. We hebben veel mensen ontmoet en leuke contacten gemaakt. Zondagochtend begon met een tocht door het gooiende Franse landschap en pittoreske dorpjes. Hoogtepunt was een prachtig kasteel waar alle Simca's en Talbot omheen werden gestald voor vele foto's. Tenslotte was er een Tombola, waarbij Patrick bijna de Tagora won. Tenslotte was er per model en verkiezing van het mooiste exemplaar. Toen wij naar voren geroepen werden waren we wel verrast: Er waren verschillende mooie SX-en! (de museum exemplaren deden niet mee) We staan inmiddels op de Franse site met de beker en de auto op de foto. Ik hoop dat deze link lukt: Om 14,00 uur vertrokken en 00,30 weer thuis

[13071510solara.xooit.com]

Alle auto's tijdens de rit rondom een prachtig kasteel geparkeerd.
Afbeelding

Mijn oogappel naast de auto van het Caapy museum. Daarnaast de Tagora Presidence.
Afbeelding
Driesdeal

Berichtdoor simca ti » 03 okt 2012 22:28

Nog ti's gespot?
Zo aan foto's te zien een prachtige meeting die jullie bezocht hebben.
simca ti
Grootmeester van het forum

Berichtdoor simca ti » 03 okt 2012 22:29

Heb je trouwens de bijzondere tagora's met hun details nog op de gevoelige plaat gezet?
simca ti

Berichtdoor Driesdeal » 04 okt 2012 16:14

@ TI: Dit was bijvoorbeeld een mooie TI. Hier bij het binnenrijden van de tuin van het kasteel. Er was ook een mooie goudkleurige. Ik heb heel veel foto's. Simcat overigens ook.
Afbeelding

Op het autoweekforum heb ik bij het Tagora forum een foto geplaatst van mijn auto naar de zwarte nieuwe van Caapy, de Presidence en de 200 pk uitvoering.
Driesdeal

Berichtdoor simca ti » 13 okt 2012 21:49

jeetje,wat glimt die ti zeg.
nu kan ik de kleur niet goed zien.
is dit donker groen of donker grijs?
ik heb ooit eens een special gehad die donker grijs was en dat vond en vind ik nog steeds een prachtige kleur die je niet veel op een 1100 ziet.
simca ti

Berichtdoor tagora » 23 okt 2012 15:55

Prachtige foto's Dries! En gefeliciteerd met de welverdiende prijs! Geweldig mooie auto's, vooral de 1100 Ti en zo te zien waren de weers omstandigheden ook prima. Ik hoop de mooie verhalen binnenkort te horen onder genot van een bakkie koffie. Groeten Alex.
tagora

Keer terug naar Evenementen