afscheid van de Rancho, maar....

Ben je met een project bezig, laat ons hier mee genieten!

Moderator: Paul1100

afscheid van de Rancho, maar....

Berichtdoor rubain » 19 mei 2015 12:41

Beste Matra-vrienden,

Zoals jullie al weten staat mijn Rancho te koop, en je mag weten met veel spijt in het hart, maar teveel werk aan de kas.
Maar goed, je moet weten wat je zelf waard bent en dusdanig karwei zoals Muddy kan ik helaas niet...
Dus gezien er geen gegadigden zijn, gaat de kas naar de schroot... :cry:

Dan denk je bij jezelf, daar gaat mijn jeugddroom :cry: maar heel soms gebeurd er nog wel es een mirakel, en verschijnt dit ten tonele:

Afbeelding

Afbeelding

En ja dan doe je eens zot, spring je in je auto en rij je zomaar even 1200km heen en terug om een kijkje te gaan nemen.
Dan zie je haar, en ben je terug verkocht! En ook maar even gekocht dan :roll:
Het betreft een gerestaureerde Rancho van een liefhebber in Normandië/Bretagne. De wagen is door een garage volledig herdaan, voorzien van nieuw plaatwerk, motor opengegooid, nieuwe zuigers, nieuwe embrayage, versnellingsbak nieuw...
Blanco gekeurd, o ja en voor de kenners het betreft een originele X3012 :wink:
Dus ik ga deze schoonheid zaterdag halen en rij ze 600km naar huis! :D Nu maar hopen dat alles goed verloopt! :roll:
rubain

Re: afscheid van de Rancho, maar....

Berichtdoor CB M » 19 mei 2015 14:23

Bravo Rubain, bravo :D :D 't Zijn toch " toffe " bakken hé 8-)
CB M

Berichtdoor Découvrable » 19 mei 2015 14:32

Gefeliciteerd!!
Eens besmet met het Rancho virus, altijd besmet...

En het is ook nog een een mooie kleur!
Ik zou zeggen lekker genieten zaterdag en zet de Rancho droog in de garage thuis.
Uiteraard verwachten we een compleet fotoverslag van het ophalen en het thuisbrengen met detailfoto's :D :D .

Groeten,
Decouvrable
Découvrable

Berichtdoor rubain » 19 mei 2015 14:53

Ja ik ben best wel tevreden, en ik moet zeggen, ik kijk er toch naar uit hoor om al direct een serieuse rit te doen, weet ik direct hoe het voelt, Rancho rijden! 8-)
Eerste gedacht was toen ik de foto zag, eikes, maar toen ik het zag is het inderdaad best wel mooi in feite ;)
Dus zaterdagmorgen vroeg uit de veren :roll:
rubain

Berichtdoor erikwag » 19 mei 2015 18:20

Hoi Rubain,

Gefeliciteerd met deze Rancho en nog een geweldige kleur ook.
Veel plezier zaterdag bij het ophalen en we zien de foto's wel verschijnen.

Groeten,
Erik
erikwag

Berichtdoor erikwag » 25 mei 2015 09:50

Hoi Rubain,

Hoe is het ophalen en de eerste rit van de Rancho gegaan?.
Volgens ons moet het één lange rit geweest zijn met een :D gezicht.

Groetjes,
Erik en Peter.
erikwag

Berichtdoor Matrancho » 28 mei 2015 21:14

Gefeliciteerd Rubain!

Schitterende Rancho in een hele mooie kleur!

Ronald
Matrancho
Beheerder

Berichtdoor MartinG » 28 mei 2015 21:28

Die ziet er netjes uit. Gefeliciteerd met die gave Rancho
MartinG

Berichtdoor rubain » 03 aug 2015 10:03

Hoi Simca-vrienden! 8-)

Sorry voor de late reactie over het verdict van de Rancho, maar dat heeft zijn redenen :cry:
Het moment dat ik de Rancho opgehaald heb in Normandië/Bretagne is alles eigenlijk redelijk vlot verlopen, buiten wat vreemde betalingsperikelen met de verkoper maar goed...
De terugreis is eigenlijk al bij al goed verlopen, slechts één maal stilgevallen op een kruispunt en terug starten ging niet zo vlot... :roll: maar goed de Rancho heeft de trip van 600 km verder vlotjes aan 100 km/h doorstaan 8-)
Eenmaal thuisgekomen netjes de Rancho in de garage en kon de zware klus beginnen aan de papierwinkel in orde te maken. Geloof me vrij hier in België is dat geen pretje... :evil:
Eerst naar dienst in verkeerstelling, dan naar douane, dan naar de automobielinspectie, dan terug naar de dienst in verkeerstelling en zij geven dat op hun beurt nog eens door aan de douane en als alles goed verloopt sturen ze je plaat op met de post.
Maar bij de douane liep het al fout, op de "carte grise" stond geen cilinderinhoud nog het aantal pk. Nu goed ja, na wat zeveren geloofde die man me en heeft hij toch het cc ingevuld. Ware het niet dat die waarschijnlijk half aan het slapen was, want die kwibus had nog mistypt in het dossier. :evil:
Dan naar de keuring en toen kwam heel wat meer aan het licht. Bleek dat de Rancho niet voorzien was van een ingeslagen chassisnummer... :shock: Tevens moest ik ook via een attest dat welke motor erin zat want dat stond immers niet op carte grise. Stationschef erbij. Waarschijnlijk overschildert zegt ie, ga naar huis krab de verf er wat van af, het staat er vast wel onder. En voor dat attest van de motor ga je best naar de constructeur. :(
Nee hoor, noch het motornummer of ook maar het minste ingeslagen chassisnummer in de auto :shock:
Je moet naar de constructeur werd mij gezegd, dus ja, gezien simca overgenomen werd door talbot en dan op z'n beurt naar peugeot, naar ginder. Ja hoor daar zagen ze me supergraag komen want bleek dat het motornummer ook verdwenen was van de Rancho... :o
Nja daar stond ik dan met mijn Rancho. Het spijt me zegt ie, die ga je nooit op de weg krijgen... :!:

Dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan, dan ben je eindelijk in het bezit van een Rancho en dan krijg je zo het deksel op je neus, wetend dat de Rancho gekeurd was in Frankrijk! Schele belgische wetgeving! :evil:

Nu ja, ik ben er toch in geslaagd om de Rancho op Belgische platen te krijgen, koosjer of niet :roll: maar goed ze hangen eraan en ik kan eindelijk lekker karren.
Zo ben ik dit weekend naar Cap Gris Nez geweest en met een stralend zonnetje erbij was ik stralend gelukkig met een :mrgreen: tot achter mijn oren! Hieronder een paar fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Rancho heeft de rit goed doorstaan, echter wel wat sukkelen met terug starten eenmaal hij gedraaid heeft en je terug start. Verder bleef het olielampje maar pinken, en dit terwijl het oliepeil perfect stond. Fiche uitgetrokken van de peilstok, maar bleef maar pinken. Bekijk ik binnenkort eens wat er gaande is. ;)

Groeten,

Ruben
rubain

Berichtdoor Paul1100 » 03 aug 2015 11:58

Wel een droom auto die Rancho. Daar maak je iedereen jaloers mee.

Paul
Paul1100

Berichtdoor erikwag » 03 aug 2015 18:35

Hoi Rubian,

Super om te lezen en te zien dat het toch uiteindelijk gelukt is met je Rancho.
Soms baal je enorm van die bureaucratie maar gelukkig heb je het toch voor elkaar gekregen.
We hadden elkaar tegen kunnen komen want wij zaten op Cap-Blanc-Nez maar dan met de Rover en de Golf van Peter.
Daar nog wel een paar adressen bezocht voor onderdelen maar daar is helaas niet veel uitgekomen.

Veel rijplezier met de Rancho.

Groeten,
Erik en Peter.
erikwag

Berichtdoor rubain » 06 aug 2015 12:35

@paul ja het is inderdaad een droom die werkelijkheid geworden is. Het blijft toch een niet-alledaags autootje die Rancho, maar het kost je bloed, zweet en tranen om hem goed te krijgen en vooral te houden :roll:

@Erik inderdaad ze verplichten je gewoon om dergelijke pistes op te zoeken omdat ze je van de kastje naar de muur sturen :evil:
Maar goed ja, het belangrijkste is dat ik na al die jaren eindelijk met de Rancho kan rondbollen.
Veel bekijks gehad hoor ;)
Hoever sta jij met de werken? Wat zoek je nog van onderdelen? Misschien heb ik nog wat liggen 8-)
Cap gris nez en blanc nez zijn inderdaad mooie plaatsjes om te bezoeken en lekkere fruits de mer! :mrgreen:

Groeten,

Ruben
rubain

Berichtdoor CB M » 09 aug 2015 10:53

Tof " bakske " Rubain. Geniet ervan, 't zijn mooie zonnige dagen...rijden die kar :D En, vergeet die administratieve " ambetantenaren " maar vlug :mrgreen:
CB M

Keer terug naar Restauratie verslagen