Restauratie Matra Rancho

Ben je met een project bezig, laat ons hier mee genieten!

Moderator: Paul1100

Re: Restauratie Matra Rancho

Berichtdoor rubain » 10 mei 2014 18:01

Hoi mensen!

Niet stilgezeten, maar gewoon wat weinig tijd gehad om te posten ;)
Intussentijd is de Rancho naar buiten verhuist om de nodige schade van dichtbij eens te bekijken :roll:

Afbeelding

En ja jullie raden het al, waarvoor die balen stro dienen... :mrgreen: omdraaien die handel!

Afbeelding

Verder gaan met de onderkant tectyl vrij te maken, maar natuurlijk eerst maar even de achteras verwijderen

Afbeelding

Afbeelding

Die as afhalen was toch niet zo evident op men eentje, wat zwaarder dan ik dacht :evil: , maar goed ja zo kunnen we weer verder!
rubain

Berichtdoor simca ti » 10 mei 2014 23:34

ik weet uit ervaring dat de achteras zwaar is om deze in je eentje te verwijderen.
gelukkig heb je nog zoiets als zwaartekracht die mee helpt.
er op is een ander verhaal.
gaat lekker zo,nog even en dan heb je,net als ik een kale body staan.
werkt straks veel gemakkelijker met slijpen en lassen.
kan je niet zo veel schade aanrichten.
succes verder.
simca ti
Grootmeester van het forum

Berichtdoor erikwag » 11 mei 2014 20:12

Hoi Rubain,

Stil gezeten heb je zeker niet.
Mooi om te zien zoals je bezig bent met de Rancho en we moeten zeggen dat de onderkant met die van ons vergeleken er mooi uitziet.
Je maak er al met al weer een mooie en strakke Rancho van.
Veel succes.

Groeten,
Erik en Peter
erikwag

Berichtdoor stradale » 22 aug 2014 09:59

Heb geboeid je restauratie project doorgelezen en ik moet zeggen respect,maar aan de ene kant schrikt het me een beetje af..want ik ben ook gebeten door het rancho virus, na meer dan 20 jaar zoeken met serieuze tussenposes weliswaar heb ik me er onlangs eentje aangeschaft in zogenaamde concoursstaat van een echte simcafreak(hij bezit er een tiental waaronder 2 rancho s) en heel eerlijk voor een aardige smak geld en het moet gezegd worden hij ziet er super uit op een caburatieprobleempje na maar dat is men aan het herstellen,maar eerlijk de foto s van jullie restauratie projecten spoken me al een hele tijd door het hoofd, ik hoop dat ik geen spijt krijg van mijn aankoop.
stradale

Berichtdoor muddy bandit » 22 aug 2014 22:31

Hoi Stradale,

De angst voor het probleem is vaak groter als het probleem zelf, als je maar eenmaal bent begonnen om het probleem aan te pakken dan is die angst ook zo overwonnen en kun je opeens bergen verzetten wat je nooit voor mogelijk hebt gehouden.. :mrgreen:

Door het bekijken van de restauratieverslagen kun je precies zien waar de probleempunten van de Rancho zich bevinden, zoek deze plekken even op in je eigen Rancho en je weet gelijk waar je aan toe bent. (en wat je evt. moet doen)
Dit is ook het doel van de restauratieverslagen, het is niet om iemand bang te maken maar om iemand te helpen z'n liefde mobiel te houden.

Ik las dat je sinds kort ook een trotse Rancho-eigenaar bent. (heb je al foto's gemaakt?.. daar zijn we hier gek op. 8-) )
Zet de auto even op een brug of smeerput en demonteer de wielen, dan is aan de onderkant alles al goed zichtbaar.
Demonteer het interieur en de bekledingspanelen, en de rest wordt ook zichtbaar.
Je zult dit in ieder geval niet nodeloos doen, als alles nog hard is is het een mooie gelegenheid om gelijk een degelijke preventieve roestbescherming aan te brengen.
En als je toch nog ergens twijfels over hebt of problemen tegen komt gewoon hier melden, onze kennis van Rancho's delen we graag. ;)

Groeten,
Patrick.
muddy bandit

Berichtdoor stradale » 23 aug 2014 17:48

Nee ik heb hem nog niet,vandaag werd de caburator hersteld en dinsdag is er een afspraak bij de keuring gemaakt door de verkoper,dus hopelijk zit er volgende week een eerste ritje in.
PS.. mijn pc kennis is laag en vroeger plaatste ik fotos met imageshack maar daar is een hele hoop veranderd,iemand een suggestie voor een vooral gemakelijk programma voor het plaatsen van foto s.
stradale

Berichtdoor Découvrable » 24 aug 2014 14:28

Hoi Stradale,

Je zou bijvoorbeeld via https://www.flickr.com foto's kunnen plaatsen (is gratis, onbeperkt en na even te oefenen makkelijk in gebruik).
Via een eenvoudige button naast de geplaatste foto kan je een "nieuwsgroepen" link kopiëren die je in deze nieuwsgroep kan plaatsen bij je tekst.
Let wel op dat je de foto's openbaar maakt in flickr.com.

Maar mocht je foto's gaan plaatsen, zet ze dan wel onder het kopje voorstellen. We zijn nu een beetje off-topic bij dit restauratie verslag van deze mooie Matra Rancho door Ruben. @ Ruben: hoe staat het trouwens met jou restauratie?

Suc6 met het plaatsen en je Rancho waar ik net zoals Muddy ook graag foto's van wil zien :D
Découvrable
Découvrable

Berichtdoor rubain » 30 aug 2014 15:39

Hoi waarde simca-vrienden!

@stradale
Leuk te horen dat je na lang zoeken toch een Rancho gevonden hebt! Bij mij was het inderdaad ook lang zoeken om eentje te vinden, ze zijn gewoon zoooo zeldzaam! Laat staan één vinden in een goede staat. Dat is ook de reden waarom de prijzen zo hoog liggen. Dat je je zorgen maakt over de staat, kan ik goed begrijpen, vooral als je inderdaad de foto's ziet van alle restauraties. Ik heb de mijne ook gekocht als zijnde "zonder laswerk"... :roll:
Maar het is zoals muddy zegt, als je het tapijt even weghaalt en de wielen ook, heb je al een redelijk beeld van hoe hij is :D
Zelf heb ik me intussentijd ook al ferme beklaagd en onderschat dat ik geen "concour" exemplaar aangeschaft heb, maar goed ja, ik heb er nu al zo'n goede 4000 euro ingepompt en dan ligt hij nog uiteen, dus als ik hem nu wegdoe heb ik niets... :evil:
Maar nu ben ik toch ook wel benieuwd naar je Rancho hoor! 8-)

@decouvrable
De werken aan mijn rancho zijn wat op de achtergrond geraakt, ik heb een maandje rondgetoerd in de vs met een vette Dodge Challenger V8 :mrgreen:
dan nog de tuin opgebroken, en ja dan raakt de tijd voor de rancho beperkt hé :cry:
eigenlijk had ik gehoopt van voor dat de winter begint het laswerk gedaan gekregen te hebben, dat is echter niet gelukt :x
Die maanden dat hij buiten stond onder een zeil stond hebben ook hun tol geëist en is de roestduivel wat gaan verder woekeren. Tevens is door de kraanman de voorruit gesneuveld :x , ja muddy had gelijk ik had hem er voordien moeten uithalen... :( Nja en verzekering mag ik ook vergeten, zo'n nieuwe ruit vind je nergens meer, dus heb ik maandag een dagje verlof genomen en ga ik in Frankrijk om een andere ruit, wel even 900km rijden, maar goed ja, wie een rancho wil moet een beetje gek zijn zeg ik altijd :mrgreen:
Nu staat de rancho terug binnen in de loods, op z'n zij en het plan is om deze winter dan het laswerk te doen.
Verder heb ik niet allemaal slecht nieuws, intussen is de achteras volledig opgelast, die schelpjes, of tenminste wat er van overbleef... :roll: , heeft een vriend van me nagemaakt en die zei, nou laten we niet sukkelen en het volledig goed doen zodat het niet meer kan roesten, dus heeft die malloot het gewoon in inox gedaan :mrgreen:
Intussen heb ik ook nieuwe achtertrommels gevonden en een nieuwe remkrachtverdeler van een Horizon, dus kan ik binnenkort de achteras volledig afbouwen.
Foto's volgen natuurlijk nog wel 8-)
Groeten,
Ruben
rubain

Berichtdoor muddy bandit » 30 aug 2014 21:36

Voel ik nu opeens iets van een Rancho met een 350 ci. Hemi V8 in het vooronder aankomen? :mrgreen:
muddy bandit

Berichtdoor rubain » 31 aug 2014 17:34

dat zou de rancho zo uiteen vallen, in plaats van van de roest :mrgreen:
rubain

Vorige

Keer terug naar Restauratie verslagen